Sjukdom/Skada?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LMM
    NCS Medlem
    • oktober 2016
    • 4

    Sjukdom/Skada?

    Hej,
    Min Pseudotropheus sp. acei har en skada/sjukdom på sin ena bröstfena, på bröstfenan närmast i bild. Jag undrar om någon här som vet om det är just en skada eller en sjukdom och kanske har förslag på åtgärd? Fisken går ihop med andra malawiciklider och ingen annan fisk har synligt symtom.

    Klicka på bilden för större version

Namn: 1.jpg
Visningar: 133
Storlek: 581,0 KB
ID: 761686
  • diccla
    NCS Medlem
    • december 2016
    • 131

    #2
    Menar du bukfenan med en liten vit klump som avslut? Är det något på bröstfenan så syns det inte i bilden.

    Kommentar

    • LMM
      NCS Medlem
      • oktober 2016
      • 4

      #3
      Ja, det stämmer. Ledsen att det blev fel.

      Kommentar

      • diccla
        NCS Medlem
        • december 2016
        • 131

        #4
        Ser mer ut som en missbildning eller dåligt återbildad bukfena efter en skada, dök klumpen bara upp eller har den växt till under en tid?

        Kommentar

        • diccla
          NCS Medlem
          • december 2016
          • 131

          #5
          Det kan ju vara en godartad tumör. Fisken ser i vilket fall ut att vara i riktigt bra kondition och med rätt färger och lyster i ögat, så inget annat direkt som indikerar att den mår dåligt

          Kommentar

          • LMM
            NCS Medlem
            • oktober 2016
            • 4

            #6
            Hej Diccla, Stort tack för dina svar! Jag upplever det som om att klumpen bara dök upp men det kan ju också vara så att jag inte har haft ordentlig koll den senaste tiden. Fisken är både pigg och den äter bra. Skönt att få återföring från dig om att den också ser ut att må bra. Jag hoppas att den hänger med en bra stund till :-)

            Kommentar

            • diccla
              NCS Medlem
              • december 2016
              • 131

              #7
              Ja håll lite koll på den så den inte växer eller börjar rodna, om fisken är pigg och glad ska också ägaren vara det

              Kommentar

              Arbetssätt...