Skada på 720l akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JerryM
    Användare
    • juli 2008
    • 27

    Skada på 720l akvarium

    Har tyvärr fått ett par små transportskador på mitt nya 720l kar.
    Själv bedömer jag som att de här två små urflisningarna inte påverkar mer än estetiskt, dock är det ändå bra att höra flera personers åsikter.

    Här finns det ju många med gedigen erfarenhet.
    Bifogade filer
  • Tobiassorensen
    Användare
    • juli 2017
    • 62

    #2
    Det där ser inte ut att vara nån fara. Möjligtvis den vänstra flisan som kan vandra men de kan även vara vinkeln som gör att det ser mer skadat ut än vad det är.

    Kommentar

    • JerryM
      Användare
      • juli 2008
      • 27

      #3
      Ursprungligen postat av Tobiassorensen
      Det där ser inte ut att vara nån fara. Möjligtvis den vänstra flisan som kan vandra men de kan även vara vinkeln som gör att det ser mer skadat ut än vad det är.
      Tack för svar.

      Min känsla är den samma att det inte ska vara nån fara men alltid skönt att höra fler åsikter som sagt.

      Den vänstra flisan är något större men bara marginellt.

      Har synat så noga jag kan med stark ficklampa och ser inga sprickbildningar överhuvudtaget.

      Kommentar

      • diccla
        NCS Medlem
        • december 2016
        • 131

        #4
        Är det du själv eller ett bolag som transporterat karet? Om det är ett bolag så ta upp skadan omgående med dem och leverantören av akvariet (du skriver nytt). Med glas vet man aldrig, om du har tur är det bara chips urslagna och ingen sprickbildning alls.

        Kommentar

        • JerryM
          Användare
          • juli 2008
          • 27

          #5
          Ursprungligen postat av diccla
          Är det du själv eller ett bolag som transporterat karet? Om det är ett bolag så ta upp skadan omgående med dem och leverantören av akvariet (du skriver nytt). Med glas vet man aldrig, om du har tur är det bara chips urslagna och ingen sprickbildning alls.
          Tack för svar.

          Det är dhl som transporterar, tyvärr syntes inget på emballaget.

          Har fyllt i skadeanmälan hos dhl och även kontaktat säljaren, fått bra respons av säljaren och får avvakta vad dhl säger.

          Det är sant som du säger med glas så är det svårt(i alla fall för mig) att vara 100% säker, dock så har alla som sett bilderna tyckt att det är lugnt att fylla karet och det känns ju lite bättre i alla fall.

          Väntar dock på akvariesilikon ett par moduler och belysning från en annan säljare innan det är dags att fylla.

          Senast redigerad av JerryM; 18 november 2019, 20:38.

          Kommentar

          Arbetssätt...