NLS foder storlek?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias-D
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 507

    NLS foder storlek?

    Har NLS pellets ändrat storlek eller har jag levt med en felleverans innan? Inget jag har märkt förut?
    Fick hem en ny 2000g burk och det skiljer.


  • Mathias-D
    NCS Medlem
    • januari 2003
    • 507

    #2
    Svarar på mig själv efter lite Mejlande och sökande.
    Dom har ändrat storlek men dom hade inte tänkt att säga nått varken på hemsidan eller förpackningen. Tydligen så är nu 2mm lika stor som 1mm var innan.
    Jag tror alla NLS förpackningar har fått mindre pellets.

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #3
      Okej så 1 mm är 2 mm nu då? I så fall kanske jag väljer att säga att dom 1000 kr dom vill ha för hinken plötsligt blir 500 kr..

      Kommentar

      • Mathias-D
        NCS Medlem
        • januari 2003
        • 507

        #4
        Ja, vilket gör det lite krångligt för det finns inte Cichlid Formula i 2 mm? 1mm Går inte och mata medelstora ciklider med. Det är barnmat.
        Kan säga att lukt och färg också skiljer.
        Om jag inte lägger ner NLS så kommer jag gå över till AlgaeMAX - Medium Fish (2mm)

        Varför skulle det påverka pris? 2000g är fortfarande 2000g oavsett storlek på foder.

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • januari 2005
          • 3788

          #5
          Jo men 1 mm är 1 mm och inte 2 mm, jag förstod det som att det fortfarande står 1 mm på förpackningen? Mitt resonemang är att om dom väljer att bestämma att 1 mm kan vara 2 mm så kan jag välja vad värdet på deras produkt är. Lite långsökt kanske.. Jag matar med 1 mm till dom flesta fiskarna. Finns ju andra bra foder, Northfin t ex

          Kommentar

          • Mathias-D
            NCS Medlem
            • januari 2003
            • 507

            #6
            ja, samma förpackning.
            Flytförmågan ändras också när fodret blir mindre, ännu ett minus.

            Kommentar

            Arbetssätt...