Sand och stora ciklider...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FI
    Användare
    • augusti 2002
    • 3743

    #31
    citat:Ursprungligen skickat av Fjärilscikliden

    Jag säger bara en sak efter att ha kollat på din video FI : Fy faen va stora o mäktiga jaggorna é!

    Riktigt tuffa (och grymma) firrar. Man har inte riktigt fattat hur stora de är genom att bara se på bilderna, videon ger en lite mer perspektiv på hur stora de är. Snygg sand också, synd att ha envisas med att skyffla upp den där, ajajajaj
    Jo jag håller med, bilder säger iofs mer än tusen ord, men filmer säger mer än tusen bilder... typ. Tack för de fina komplimangerna för övrigt.

    Mvh Fredrik Isaksson
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #32
      citat:Ett mycket vackert skådespel om ni frågar mig.
      Instämmer helt. Jag tyckte bara att det såg saktfärdigt ut utan den riktiga ciklidvibben i kroppen...men det är klart...firren har ju lite mer kropp att röra på.

      Kommentar

      • FI
        Användare
        • augusti 2002
        • 3743

        #33
        Hehe nej dom är ju inte lika smidiga som när dom var små direkt... speciellt inte hanen som har börjat få ölkagge ;D

        Här är karet i sin helhet i alla fall, nu nästan helt grummelfritt.


        Mvh Fredrik Isaksson
        Fredrik Isaksson
        Bildarkivet

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #34
          Hur får du så skarpa bilder? Det ser ut som om fiskarna "fryst" i några sekunder när du tar foto...

          När jag försöker fota mina fiskar så är det oskärpa...men då har jag en riktigt dålig digitalkamera också..

          Alltid lika givande att se dina foton Fredrik...

          Kommentar

          • FI
            Användare
            • augusti 2002
            • 3743

            #35
            Tackar men tänk på att jag har jaguarciklider och du har malawiciklider, det är en enorm svårighetsskillnad mellan att fotografera kvicka malawisar jämfört med stora klunsar till jaggor... i alla fall då man kör utan blixt vilket jag antar att du gör.
            Jag har själv haft malawisar och lyckades inte ta en enda bra bild på dem utan att använda blixt... Så skaffa jaggor så ska du se att du slipper oskärpan.

            Mvh Fredrik Isaksson
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

            Kommentar

            Arbetssätt...