Transport over lengre periode

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Veronica

    Transport over lengre periode

    Hej.

    Jeg skal flytte fra Nord i Norge til Syd i Norge, det skal kjøres bil og transporttiden er ca 20 timer med kjøring i strekk.

    Hvordan skal jeg på best mulig måte få med meg mine malawiciklider (ca 70 stk) uten at de blir stressade og at jeg mister noen. Transportmåten er som nevnt tidligere bil.

    Trenger tips da jeg er litt usikker på om transport i vanlig pose er bra nok over så lang tid.

    Hilsen Veronica



  • David Johansson
    Användare
    • april 2002
    • 581

    #2
    Mitt förslag är att du packar fiskarna i påsar av den typen som andas, de finns att köpa i välsorterade akvarieaffärer eller beställa via Internet.
    Läs mer om fisktransport i följande tråd:



    David
    David

    Kommentar

    • Mohlin
      Användare
      • maj 2002
      • 139

      #3
      Nær jag flyttade till Danmark (det var ju inte en særskilt lång transporttid, men ændå) så køpte jag en "damejang" dvs en stor genomskinlig plasthink (40 liter tror jag) som har ett lock med ett hål i. Dær bodde mina fiskar fint under øverfarten och ett par dagar till innan jag fick upp akvariet. Førdlen med detta ær att den står stadigt och det finns också plats till lite væxter om man vill. Det kostade ca 60 kr i en gør-ditt-eget-vin-affær. Det var ett tips jag fick av en kompis som ær uppfødare och har flyttat fisk lite øverallt. Lycka till. Eva

      Kommentar

      • supermick
        Användare
        • maj 2002
        • 151

        #4
        jag skulle nog prova dom batteridrivna luftpumparna i en stor tunna (99 skr) på www.hjortgatanszoo.se

        hej hopp i plurret
        hej hopp i plurret

        Kommentar

        Arbetssätt...