Ännu en Amazonasbakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hasse_H
    Användare
    • april 2002
    • 1081

    Ännu en Amazonasbakgrund

    Kanske någon här har noterat att jag håller på att bygga en bakgrund till mitt 600 liters akvarium. Nu börjar projektet närma sig sitt slut så nu kan det vara dags att få lite synpunkter på vad som kunde gjorts bättre!

    Klicka dig fram till min website http://och.nu/ciklid och följ länken där!

    Ge mig gärna era åsikter och synpunkter, jag kanske tar åt mig till nästa gång! :-)

    Jag tar inte åt mig all ära kring slutresultatet, jag har haft stor hjälp av min personliga konstnärliga rådgivare som haft synpunkter och tips kring färgsättning, skuggor etc, dvs det som gör slutresultatet mer levande!

    mvh
    /Hasse
  • defdac
    Användare
    • april 2002
    • 865

    #2
    Oj vad häftigt! Kul med artiklar och bilder på bygget!

    Den enda lite försiktiga kritiken (av en person som aldrig byggt en bakgrund!) är att det är lite för runda organiska former överlag. Du hade kunnat skära lite aggresivare sprickor/kanter/vinklar på vissa ställen och på så sätt lockat fram ett häftigare skuggspel.
    http://www.defblog.se

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      För det första vill jag gratulera till en riktigt bra och informativ sajt!

      Bakgrunden gillar jag, men det bästa med den är lösningen med filterhörnen. Hade jag tänkt mig för så hade jag givetvis gjort min likadan då den ger en helt annan dimensionskänsla (3-D) just genom den lösningen.

      En eloge till dig, Hasse_H, för att du delar med dig så detaljrikt av dina erfarenheter och idéer. Snyggt med stegvisa bilder som visar hur du arbetat dig fram till slutmålet.

      Kommentar

      • marre
        Användare
        • oktober 2003
        • 71

        #4
        Tjenis
        Bakgrunden blir kanonbra jisses vad duktig du är.
        Och jag håller med Tricella, skitkul att du delar med dig.
        Från Maria
        marre

        Kommentar

        • Danny_C
          Användare
          • april 2003
          • 334

          #5
          Kanonsnygg! Ska bli kul att se den i akvarium med vatten...
          Ska du ha G. Daemon i karet?
          /danne

          Kommentar

          • Marcus1979
            Användare
            • januari 2003
            • 404

            #6
            Roligt! Jag började för ett par dagar sen att bygga en bakgrund till mitt nya blivande malawikar och jag tänkte att jag skulle fota arbetet för min egen skull och för att andra ska kunna få tips och idéer.
            Kul att du har gjort detsamma och att resultatet blev så bra!
            Här kan ni följa mitt projekt om ni är intresserade: http://www.zoonen.com/perzoonen/gall...028&gid=113415
            Mvh/Marcus
            960L Malawi

            Kommentar

            • Hasse_H
              Användare
              • april 2002
              • 1081

              #7
              Hej! Kul att ni gillar den!
              Den fick sitt sista lager med klarlack igår kväll så idag är det montering som gäller.

              Defdac: bakgrunden har medvetet gjorts med rundade former, det är en ler- och sandbank, ingen klippvägg det ska föreställa. Åtminstone i min fantasi... hade tänkt göra den mer sandfärgad först, men min konstnärliga rådgivare motsatte sig detta då den skulle blivit alldeles för varm och därmed hade man tappat mycket av djupet i den.

              Trcella o marre: tack, jag försöker alltid dela med mig av det jag gör, kanske känner man sig som en bättre människa då...? :-)

              Danny_C: Om några dagar kommer det foton när det är vattenfyllt. Det kommer sannolikt bli både Satanoperca jurupari och S. daemon, hoppas på det.

              Marcus1979: vi ser fram emot att följa ditt arbete på din bakgrund! :-)

              Stay tuned for more, som de säger....

              mvh
              /Hasse

              Kommentar

              • Danny_C
                Användare
                • april 2003
                • 334

                #8
                gött mos med Satanoperca!
                Har faktiskt 4 st Satanoperca Leucosticta...
                Rättså lika jurupari!
                Daemon har jag sett i en ciklidaffär...
                Riktigt heta...
                Lycka till
                /danne

                Kommentar

                Arbetssätt...