Liggunderlag...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    Liggunderlag...

    Halloj!
    Har funderat på att lägga någonting i boten på karet under gruset för att minska risken för olyckor. Frigolit var fölrsta tanken men när fiskarna gräver i den finkorniga sanden kommer ju det vita att lysa. Kom då på att ett liggunderlag i grönt skulle sitta som en handske! Bara att klippa till och punkt-silicona fast.Någon som provat eller som vet om det är några skumma saker i materialet som inte passar i akvarium?
    Mvh/Marcus
    960L Malawi
  • Danny_C
    Användare
    • april 2003
    • 334

    #2
    frigolit är ju bra ! tunn frigolit på inder 5 cm som du smetar in med silikon o kastar samma sand som du ska ha i akvariet ovanpå... Kommer inte synas nämnvärt...
    /danne

    Kommentar

    • Marcus1979
      Användare
      • januari 2003
      • 404

      #3
      Jag har tänkt tanken men risken ä väl at cikliderna fortsätter att försöka gräva i den limmade sanden och på så sätt gnager upp silicon oxå? Eller sitter det tillräckligt för att det inte ska vara någon risk?
      Mvh/Marcus
      960L Malawi

      Kommentar

      • Danny_C
        Användare
        • april 2003
        • 334

        #4
        Silikon är segt & elastiskt... Borde de ej kunna
        /danne

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          jag kör med ett lite halvgrönt liggunderlag. och det fyller de funktioner jag vill de ska fylla. så det rekomenderar jag lätt.

          Kommentar

          • Marcus1979
            Användare
            • januari 2003
            • 404

            #6
            Det låter kalas! Jag tänkte att det är mycket lättare att klippa till ett liggunderlag än att smula med frigolit. Att silicona fast sand går ju ändå! =) Tackar för svaren!
            Mvh/Marcus
            960L Malawi

            Kommentar

            Arbetssätt...