Vad äter Artemia?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Radde

    Vad äter Artemia?

    Har satt ihop en kläckningsutrustning för Artemi och det fungerar väl sådär. Dock blir det ju knappt någonting kvar. Artemia är ju så små, så små. Kan man driva upp dom så de blir större mumsbitar för mina fiskar?

    //Radde

    400 liter
    12 Cyrtocara Moori
    4 Rödsebra
    20 Zebrayngel
  • Hagge
    Användare
    • januari 2003
    • 432

    #2
    Det ska gå! Har dock ingen egen erfarenhet. Enligt utsago skall det finnas "artemiakäk" att köpa i välsorterade Zooaffärer. Troligtvis behöver man ett skapligt saltkar för att få det att fungera väl!

    Vänliga hälsningar
    /Fredrik

    Kommentar

    • Daniel Odell
      Användare
      • januari 2003
      • 2437

      #3
      alger, torrfoder, det mesta. se till att vattnet är salt nog för dem att leva i.

      jag brukade ha dem i en bunke i fönstret så det växte mycket alger åt dem. de förökar sig rätt bra om man ger dem rätt levnadsbetingelser.
      fish r friend

      Kommentar

      • Mrsonk
        Användare
        • december 2002
        • 233

        #4
        äggula.
        Oscar Cederqvist
        -----------------

        Kommentar

        • Mike_Noren
          Användare
          • februari 2003
          • 2695

          #5
          citat:Ursprungligen skickat av Radde

          Har satt ihop en kläckningsutrustning för Artemi och det fungerar väl sådär. Dock blir det ju knappt någonting kvar. Artemia är ju så små, så små. Kan man driva upp dom så de blir större mumsbitar för mina fiskar?
          Går går det, men det är ganska svårt pga att vattnet gärna blir dåligt. När artemiorna är små kan de inte tugga, och behöver mycket finpartiklig föda (t.ex. äggula, bryggerijäst, eller allra helst levande växtplankton). När de blir större kan de sönderdela maten själva, och man kan utöka menyn med t.ex. krossat torrfoder.

          Enklast är väl ändå att köpa fryst artemia, det är ju vuxna djur på runt centimetern.

          Kommentar

          • INXS

            #6
            Enligt folk som gor det sa matar man med jast.

            Kommentar

            Arbetssätt...