Skicka fisk inrikes med flyg ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • HåkanM
    NCS Medlem
    • november 2005
    • 1294

    Skicka fisk inrikes med flyg ?

    Hej

    Någon som skickat fisk inrikes med flyg som incheckat bagage?. Borde gå om de släpper igenom
    bagaget vid genomlysning. Men någon som testat ?
  • Ola Sjödin
    Användare
    • augusti 2003
    • 514

    #2
    Jepp. Jag har gjort det ett par gånger. Djurtransport med SAS. Det gick på 2-300kr för en frigolitlåda.

    Kommentar

    • HåkanM
      NCS Medlem
      • november 2005
      • 1294

      #3
      Nyss hemkommen från en tjänsteresa till Trollhättan. Lite trött då uppstigning var 4,30 i morse. På hemväg från Trollhättan fanns det turligt nog tid för ett stopp hos Nols ciklidhobby. Kent hade bland annat Pseudocrenilabrus multicolor victoriae + Aulonocara stuartgranti cobue. Utan att säga alltför mycket om tranportsätt så kan jag bara notera att 1+2 cobue + 6 st victoriae nu simmar här i Luleå. ( en tung incheckad blå resväska av hårdplast var inblandad i händelseförloppet)

      Kommentar

      • Ola Sjödin
        Användare
        • augusti 2003
        • 514

        #4
        Kul. Cobue är ju en kanonfin firre. Det är väl den som såldes som A.nyassae under 80-talet?

        Kommentar

        • HåkanM
          NCS Medlem
          • november 2005
          • 1294

          #5
          Japp och för mig har Cobue alltid varit originalet för helblå Aulonocara ( även om det nu finns flera tex chilumba etc).
          Man känner sig lite märkvärdig som ägare till äkta cobue.....................

          Kommentar

          • HåkanM
            NCS Medlem
            • november 2005
            • 1294

            #6
            Ursprungligen postat av HåkanM
            Japp och för mig har Cobue alltid varit originalet för helblå Aulonocara ( även om det nu finns flera tex chilumba etc).
            Man känner sig lite märkvärdig som ägare till äkta cobue.....................
            Tråkigt nog så dog min hane för 6 månader sen. Men en ny tjänstresa idag till Trollhättan+Nol+direktflyg Göteborg-Luleå =3 nya hanar + 1 hona så 3+3 totalt simmar nu i burken.

            Kommentar

            Arbetssätt...