Fel på kranvattnet, södra sthlm

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    Fel på kranvattnet, södra sthlm

    Det verkar som att det är något som inte stämmer med vattnet för oss som bor på södra sidan. Jag har sett att flera av mina fiskar har fått vita prickar på kroppen som ser ut som finnar. Fisken i sig verkar inte påverkad men det ser inte kul ut. Jag har hört att artemia kläcks men dör direkt efter kläckning. Någon annan som upplever något liknande?
  • riktlinjer
    Användare
    • augusti 2013
    • 334

    #2
    Ursprungligen postat av Erik Österlund
    Det verkar som att det är något som inte stämmer med vattnet för oss som bor på södra sidan. Jag har sett att flera av mina fiskar har fått vita prickar på kroppen som ser ut som finnar. Fisken i sig verkar inte påverkad men det ser inte kul ut. Jag har hört att artemia kläcks men dör direkt efter kläckning. Någon annan som upplever något liknande?
    Sedan när? Jag upptäckte ingenting konstigt efter mitt senaste vattenbyte som var förra helgen. Jag använder kolfilter och det kanske spelar roll.
    Är väl egentligen dags för vattenbyte idag igen men kanske ska skjuta det några dagar framåt?

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Märker inget konstigt här heller

      Kommentar

      • ewa
        NCS Medlem
        • mars 2013
        • 457

        #4
        Det var nåt fel på vatten på Södermalm hörde jag.

        Kommentar

        • Erik Österlund
          Användare
          • januari 2005
          • 3788

          #5
          Jag vet inte säkert om det är vattnet som är problemet för min del men jag började undra när jag hörde det här med artemian.

          Kommentar

          • Pierre_N
            Användare
            • mars 2004
            • 772

            #6
            Fattade inte varför du pratade om artemia först men nu fattar jag. Låter ju märkligt, har ni hört med vattenverket? Kolfilter är en skön livlina att ha i såna här fall.
            Senast redigerad av Pierre_N; 30 november 2014, 22:05.

            Kommentar

            • Erik Österlund
              Användare
              • januari 2005
              • 3788

              #7
              Ja Janne på Södermalms Akvarieaffär har snackat med dom och väntar på besked om vad det kan vara dom har hittat på..

              Kommentar

              • ewa
                NCS Medlem
                • mars 2013
                • 457

                #8
                Janne använder ICAs bordsvatten på flaska (utan kolsyra förstås), påstår att det funkar betydligt bättre.

                Kommentar

                • riktlinjer
                  Användare
                  • augusti 2013
                  • 334

                  #9
                  Ursprungligen postat av Erik Österlund
                  Ja Janne på Södermalms Akvarieaffär har snackat med dom och väntar på besked om vad det kan vara dom har hittat på..
                  Jag gjorde hur som helst ett rejält stort vattenbyte igår och det märks inga som helst konstigheter.

                  Kommentar

                  • Erik Österlund
                    Användare
                    • januari 2005
                    • 3788

                    #10
                    Jag har också bytt vatten som vanligt och inte heller märkt något.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...