Bakgrundsfolie i många färger

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pabbe
    NCS Medlem
    • september 2006
    • 1805

    Bakgrundsfolie i många färger

    Någon som provat denna:



    "Denna bakgrundsfolie appliceras enkelt med såpvatten och gummiskrapa. Ett mycket bra alternativ till målning av rutan. Vill man ta bort folien så lämnar denna inga rester på rutan efter avlägsnandet som färg kan göra. Appliceringsinstruktioner medföljer, vi säljer även lämpliga skrapor till detta, se produktkatalogen för information. Priset är 180:-SEK/ kvm och beräknas efter måttbeställningen. Största mått som kan fås i ett stycke i standardutförande är 60 cm höjd och 4 meter i längd. Andra mått kan fås om det önskas, då är begränsningen 120 cm höjd och 4 meter längd. Folien kan fås i många olika nyanser, bara fantasin sätter gränserna. Färgerna kan ses här FÄRGPROVER"
  • Erik Österlund
    Användare
    • januari 2005
    • 3788

    #2
    Finns bra folie på bauhaus som jag brukar använda. 45 cm hög och 2 meter lång kostar 79:-. För högre burkar har dom en som är 90 cm hög. Kommer inte ihåg vad den kostar men typ 150:-

    Kommentar

    • Pabbe
      NCS Medlem
      • september 2006
      • 1805

      #3
      Försökte söka på Bauhas hemsida. Sökte på folie, plastfolie, plastfilm. Inga träffar.
      Vilka nyanser/färger finns?

      Kommentar

      • Erik Österlund
        Användare
        • januari 2005
        • 3788

        #4
        Den heter dekorfilm. Vet inte om den finns på hemsidan?

        Det finns alla möjliga. Jag har kört med mattsvart och matt mörkblå. Vit har jag använt till lite annat här hemma Finns blommigt också om du vill ha det

        Kommentar

        • Pabbe
          NCS Medlem
          • september 2006
          • 1805

          #5
          Tack för tips. Får ta mig till Länna eller Bromma, för den butik som fanns utåt Nacka är väl inte kvar?
          Blommigt, visst! Jag lägger ner cikliderna och kör på slöjstjärt i grälla färger och sen en grö/blå/gulblommig dekorfilm ;-)

          Kommentar

          • jaken
            Användare
            • december 2013
            • 63

            #6
            Kreatima, konstnärsbutik i city har i massa olika färger.

            Kommentar

            • affealien
              Användare
              • januari 2012
              • 1157

              #7
              Annars så kanske dipit.se är ett alternativ?
              bara köpa sprayburk med den färg du vill ha och spray på, slipper skrapa med skrapan och jaga luftbubblor. Blir du less på färgen så blir det som gummi när det stelnar och bara ta tag i ett hörn och slita bort de.

              Väldigt poppis att använda på bilar för att byta färg på dem.
              Mvh
              //Alf

              Kommentar

              • {_AquA_}
                Användare
                • februari 2013
                • 1299

                #8
                Jag är expert på den här delen efter att ha fått klä in både akvariemöbeln, bilrutorna och interiör hehe.
                Det du kan göra för att komma billigt undan är att köpa en rulle från biltema som man kan applicera om och om igen på bilrutor. Finns så lågt som 10% ljusigenomsläpp på de. 59kr för en rulle på 3 meter har jag för mig och 60 cm hög om jag minns rätt. Ganska mörkt och svårt att se igenom.

                Lite grövre film jämfört med vanliga som går sönder snabbt. Lätt att applicera och det går att ta bort den och applicera igen då det inte sitter något klister på och därmed inte lämnar några spår efter sig jämfört med vinyl och kontaktplast.

                Länk: http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-ti...ddsfilm-39320/

                Solfilmen från Biltema under starkt ljus
                Klicka på bilden för större version

Namn: ffb97d34764311e39d7c1206781074b2_8.jpg
Visningar: 1
Storlek: 104,8 KB
ID: 689793



                Utöver solfilmen har du något som kallas för kontaktplast/dekorplast som finns i alla färger och mönster på NORDSJÖ färghandel. Ganska bra kvalité. Finns med motiv/struktur och utan. Slänger upp bilder.

                Hårfön eller värmepistol är bra att få ut även de minsta bubblorna med samtidigt som klistret aktiveras bäst på kontaktplast på sådan sätt också. Samma metod med vinyl och folie som gäller.
                Bifogade filer
                Senast redigerad av {_AquA_}; 28 januari 2014, 20:46.
                // Nasser H

                Följ mina projekt:

                Tråd 1:
                https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=68828
                Tråd 2: https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=70979

                Finns mer gott på följande sida!
                Min Zoon:
                http://www.zoonen.com/ref.asp?id=2550771&zoon=1

                Kommentar

                • Pabbe
                  NCS Medlem
                  • september 2006
                  • 1805

                  #9
                  Tack allihop! Vilket engagemang.
                  Nu har jag att fundera på.

                  Kommentar

                  • ewa
                    NCS Medlem
                    • mars 2013
                    • 457

                    #10
                    Har jag missat något? Blommigt, javisst ;-)
                    Men jag brukar använda folien på utsidan av akvariet, kan man applicera det på insidan också? Det finns stenmönstarade mm. Har aldrig tänkt att ha det som bakgrund..... jag brukar köra svart eller frostad.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...