Nån som har maxspect razor 8000k

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dabb72
    Användare
    • mars 2010
    • 40

    Nån som har maxspect razor 8000k

    Nyfiken på maxspect razor för sötvatten och undrar hur den lyser och funkar med växter osv !
    Vh Stefan
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #2
    Ursprungligen postat av dabb72
    Nyfiken på maxspect razor för sötvatten och undrar hur den lyser och funkar med växter osv !
    Vh Stefan
    Dom skall nog fungera bra men som jag har förstått det skall man hellst inte ha bredare tank än 120 cm.

    Jag har precis beställt än sån här:

    Shop for Aquarium LED lighting to keep your reef shining bright - Free shipping on orders $75 and up at Bulk Reef Supply!


    Fick betala 301 dollar inkl frakt.

    Nu i höst skall det även komma styr enheter till dessa modeller så man kan programmera sol upp/nedgång mån belysning m,m.

    Här är lite youtube filmer med rampen:







    Dock vet jag inte hur den är med avacerade planter...

    Jag skall ha min till ett svartvatten kar.

    Kommentar

    • affealien
      Användare
      • januari 2012
      • 1157

      #3
      Ursprungligen postat av dabb72
      Nyfiken på maxspect razor för sötvatten och undrar hur den lyser och funkar med växter osv !
      Vh Stefan
      Alexander har 2 st 160w över sitt 1100L akvarium(eller vad det nu var) försöker hitta hans tråd här på forumet men lyckas inte nå vidare.
      Ser mycket trevligt ut men hur växterna växer får han nog svara på själv.
      Mvh
      //Alf

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        #4
        Hittade bara denna bild där han inte är klar med allt ännu. Men vet att han har fler bilder och att det är växter och fiskar i det nu.
        Det brukar finnas en massa coola ideer hur man scapar ett akvarium. vi skulle kunna använda denna tråd till att bolla ideer dela erfarenheter och tips kring hur man kan scapa ett akvarium. Så på ett bara in med ideer och tips! ;) Edit: Tidigare tråd i samma ämne: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?52968


        @Alexander Ylipää får väll ta och vakna så kanske vi får se någon ny bild på härligheten?
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        • Alexander Ylipää
          Användare
          • oktober 2003
          • 3615

          #5
          Hej hej hallå!

          Jodå har två razor ramper på 8000K i mitt kar. Lyser fantastiskt bra. Så bra att jag faktiskt aldrig kör dem på 100% av ljusstrykan. Nöjer mig med 80% som mest under dagen, mest eftersom jag inte har några ljuskrävande växter. Här lyser dock armaturen på cirka 30%.
          Bifogade filer
          Mvh Alex

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #6
            Ursprungligen postat av Alexander Ylipää
            Hej hej hallå!

            Jodå har två razor ramper på 8000K i mitt kar. Lyser fantastiskt bra. Så bra att jag faktiskt aldrig kör dem på 100% av ljusstrykan. Nöjer mig med 80% som mest under dagen, mest eftersom jag inte har några ljuskrävande växter. Här lyser dock armaturen på cirka 30%.
            Åh vad snyggt. Varför delar du inte med dig mer av det karet!!!

            Kommentar

            • Alexander Ylipää
              Användare
              • oktober 2003
              • 3615

              #7
              Oj, tack! Får väl fota lite mer då det är mer ljus i burken
              Mvh Alex

              Kommentar

              Arbetssätt...