Foder: Hållande av levande tubifex

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ove Planstedt
    NCS Medlem
    • maj 2006
    • 1816

    #16
    Mycket fina diskus du har
    Förhoppningsvis kommer de 2 andra snart igång med ätandet, nu när dem ser sina kompisar äta.
    Senast jag hade diskus så var det ca 10 dagars skillnad, från när den 1a började äta tills den sista gjorde det samma.

    Kommentar

    • Kawasa
      Användare
      • september 2012
      • 840

      #17
      Jättefina diskusar!! Hoppas den sista börjar äta snart, jag tror att det kommer att gå bra.
      Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        #18
        Är du med i "Stendker challenge"?
        ja det är jag!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Ursprungligen postat av Ove Planstedt
          Mycket fina diskus du har
          Förhoppningsvis kommer de 2 andra snart igång med ätandet, nu när dem ser sina kompisar äta.
          Senast jag hade diskus så var det ca 10 dagars skillnad, från när den 1a började äta tills den sista gjorde det samma.
          Har jag för få? Kan jag ha 2 olika sorters diskus? Ifall jag skulle skaffa 5 till fast odlade färgklickar :-/ Eller en annan grup av vildformer?
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Banderad
            Användare
            • februari 2006
            • 3479

            #20
            Ursprungligen postat av DaRe
            Har jag för få? Kan jag ha 2 olika sorters diskus? Ifall jag skulle skaffa 5 till fast odlade färgklickar :-/ Eller en annan grup av vildformer?

            Visst kan man det, jag hade dock inte personligen blandat vildformer med odlingsformer, men det är en smaksak. Jag hade nog också börjat med några till (kanske 10 st), men det handlar ju som du tidigare nämnt om ekonomi. Det är alltid lite lurigt bakteriemässigt att sammanföra diskusgrupper, men visst går det. Kör hem någon lämplig medicin så att du har det hemma, för någon kommer nog få problem med magen eftersom de du har är nyintroducerade, och det kommer ett gäng nya som kommer att bidra till stress (och kassa magar). Min (ganska lilla erfarenhet, men ändå lite erfarenhet) är att det är ganska behändigt att ha medicin till hands när man håller diskus. Sedan finns det de som aldrig drabbas av några missöden som säkert skulle säga att det inte behövs....

            /Jocke

            Kommentar

            • Ove Planstedt
              NCS Medlem
              • maj 2006
              • 1816

              #21
              Ursprungligen postat av DaRe
              Har jag för få? Kan jag ha 2 olika sorters diskus? Ifall jag skulle skaffa 5 till fast odlade färgklickar :-/ Eller en annan grup av vildformer?
              Det går bra.

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #22
                Jag gillar odlade också, men vill inte mixa. Vill helst ha samma fast fler, ett alternativ kan ju vara en annan vildgrupp men det känns inte heller helt rätt.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #23
                  Ta samma sort!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  Arbetssätt...