I vilken avdelning hör dessa hemma ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mreque
    Användare
    • juni 2011
    • 348

    I vilken avdelning hör dessa hemma ?

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0914.jpg
Visningar: 1
Storlek: 275,8 KB
ID: 698930

    Ja dessa är ju Svenska, och inga ciklider Men roliga är dem iaf!

    Fångade idag vid halvtömmning av kraftverksdamm.
    Tyckte dessa var i lämplig storlek!
  • Thomas
    Användare
    • mars 2013
    • 89

    #2
    Alltid kul med VF
    ska du odla och sälja F1?
    Hur stora är dom?

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #3
      Snygga är de ju verkligen
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Erik Åhlander
        Användare
        • september 2006
        • 796

        #4
        Du får dela dem på olika akvarier. Så fort den ena blir aningen större än den andra kommer den försöka svälja den mindre.

        Kommentar

        • Mreque
          Användare
          • juni 2011
          • 348

          #5
          Ursprungligen postat av Erik Åhlander
          Du får dela dem på olika akvarier. Så fort den ena blir aningen större än den andra kommer den försöka svälja den mindre.
          hahaha Ja vet dilemmat med att dom äter varandra.

          Dem är bara 13 cm ungefär. och antagligen ifrån samma kull, så hoppas på jämn växt takt.
          Iom att det var 3 st 5kilos gäddor i dammen med vid förra tömmningen =) Kom endast åt dessa nu då dem 6 andra jag skulle tagit med hem
          dog för att jag inte vart snabb nog med att hämta dom. ( Dom fångade några åt mig och ringde inte förens dagen efter, dom dog av att en stor mört stressade dom )

          Dom tömde dammen för en vecka sedan och då fanns det minst 40 talet gäddor, fick tag i dessa 2 med händerna när vi gjorde lite reparationer
          på Ål-lådan i dammen idag. Tömde bara 60% av vattnet =D

          Jag säljer bort den andra så snart jag vet att dem klarar sig och äter.

          Det är en mört med dom även, på 14 cm cirka. Han simmar runt i akvariumet som inget har hänt haha!

          Alltid gott med lite VF svensk gädda som belöning efter ha vadat i grå lera hela dagen!

          Kommentar

          • Kawasa
            Användare
            • september 2012
            • 840

            #6
            Haha nice, gäddor i akvarium Kan tänka mig att abborrar skulle ha lite ciklid beteende kanske, gäddor ja dom äter allt som rör sig bara, fast snygga var dom.
            Be careful when speaking. You create the world around you with your words.

            Kommentar

            Arbetssätt...