Fläder?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roedkft
    Användare
    • juni 2010
    • 189

    Fläder?

    Hjälpte grannen att ta ned lite rejäla flädergrenar. Blev en del tänkbar akvarieinredning av resterna. Nån som har erfarenhet av fläder i akvarium? Hittar inte så mkt alls om detta.
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    En snabbsökning på nätet säger att alla delar av växten utom mogna bär är giftiga för däggdjur. Hittar ingenting om hur starkt giftig den är, eller om giftighet för fisk, och giftets namn (sambunigrin) säger mig ingenting, men jag tror inte jag skulle använda färska grenar i akvarium.

    Kommentar

    • roedkft
      Användare
      • juni 2010
      • 189

      #3
      Man är nog lite insnöad... Går ju att söka utan att kombinera fläder med akvarium

      Nä, det låter inte som nån hit.

      Kommentar

      • Lillemor
        NCS Medlem
        • juni 2013
        • 117

        #4
        I sverige har vi tre arter fläder. Fläderbusken, sommarflädern och druvflädern.
        Fläderbuskens blommor och bär är ätbara övriga delar är giftigt. De andra två arterna är allt giftigt.

        Har förökat fläderbuske genom att ställa grenar i hink med vatten. Vattnet blir inte roligt så jag avråder starkt att stoppa ned det i karet.

        / Lillemor
        ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

        ~","~ ~","~ ~","~ ~","~ ~","~

        Kommentar

        • roedkft
          Användare
          • juni 2010
          • 189

          #5
          Har blivit rätt frimodig med tiden och stoppat i en hel del i burkarna. Allt har funkat. Känner mig dock mycket nöjd med att jag tog mig tid att fråga den här gången...

          Kommentar

          Arbetssätt...