Nytt Norskt foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olof
    Användare
    • april 2002
    • 1823

    Nytt Norskt foder



    Kan det vara något?

    mvh

    Olof
    http://malmolundcyclechic.blogspot.com/
  • Mike_Noren
    Användare
    • februari 2003
    • 2695

    #2
    Jag har inte testat, men Norge är världsledande på fisknutrition tack vare sin stora satsning på laxodling, och jag skulle nog tro att det är bra stuff.

    Kommentar

    • olof
      Användare
      • april 2002
      • 1823

      #3
      Ursprungligen postat av Mike_Noren
      Jag har inte testat, men Norge är världsledande på fisknutrition tack vare sin stora satsning på laxodling, och jag skulle nog tro att det är bra stuff.
      Det är just det de hävdar att de utnytjat då de tagit fram fodret. Det kommer ju ett nytt "super" foder med jämna mellanrum, senast nls, men är det något som skulle kunna vara mycket bättre är det nog detta. Spännande att se när/om det kommer till Sverige.

      Mvh

      Olof
      http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Spännande. Någon som vill söka stipendium för att köpa oxh skriva om i CB?
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Robidobban
          Användare
          • oktober 2011
          • 61

          #5
          Jag har detta fodret (den blå burken) till mina skalarer och tetror. Använt det ett par månader nu utan problem. Fick tag på det hos akvarievalvet i Norrköping som fick det från (om jag minns rätt) imazo. Så det är väl bara till o fråga hos era lfs om dom kan ta hem så får ni testa själva.

          Kommentar

          • ThomasK
            NCS Medlem
            • januari 2013
            • 286

            #6
            Jag har nyss matat mina fiskar med plxore blå som finns att köpa hos Thomas zoologiska i Karlskoga.
            Frontosorna och Leleupi rensade av dessa ganska så omgående så smaken är det nog inget fel på
            Sen får vi väl se hur det utspelar sig i framtiden, tänkte prova en burk iallafall.

            Ordinarie pris är 145 sek/burk för 45 gram, vilket jag kan tycka är dyrt för den lilla burken, men Thomas
            har ett erbjudande nu och då kostar det 69 sek/burken, så passa på ni som bor i närheten och vill prova fodret.
            Mvh Thomas

            Kommentar

            • kaj.p
              Användare
              • april 2002
              • 2294

              #7
              Har funnit ett tag och blir dyrt till kund fattar heller inte vitsen men o lägga så pengar på förpackningen.
              Diskussällskapet
              www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Mreque
                Användare
                • juni 2011
                • 348

                #8
                Har det på jobbet, Arken zoo varberg.

                Inte använt det själv, så kan inte säga något om det. Förutom att burkarna är lite överdrivna.

                Vill jag ha ett grymmt foder går jag till Hikaris enorma utbud utan krångliga förpackningar!

                Kommentar

                • kaj.p
                  Användare
                  • april 2002
                  • 2294

                  #9
                  Ursprungligen postat av Mreque
                  Har det på jobbet, Arken zoo varberg.

                  Inte använt det själv, så kan inte säga något om det. Förutom att burkarna är lite överdrivna.

                  Vill jag ha ett grymmt foder går jag till Hikaris enorma utbud utan krångliga förpackningar!
                  Utveckla gärna det finns en massa hög kvalitativa foder på marknaden så vad är Hikaris fördel mot alla andra Själv matar jag nästan uteslutande med frysfoder.
                  Diskussällskapet
                  www.diskusforum.se

                  Kommentar

                  • ThomasK
                    NCS Medlem
                    • januari 2013
                    • 286

                    #10
                    Ursprungligen postat av Mreque
                    Har det på jobbet, Arken zoo varberg.

                    Inte använt det själv, så kan inte säga något om det. Förutom att burkarna är lite överdrivna.

                    Vill jag ha ett grymmt foder går jag till Hikaris enorma utbud utan krångliga förpackningar!
                    Ursprungligen postat av kaj.p
                    Har funnit ett tag och blir dyrt till kund fattar heller inte vitsen men o lägga så pengar på förpackningen.
                    Jag håller med, onödigt dyrt foder/förpackning. Jag har nu matat fiskarna med det i ca: 2 veckor, första dagarna så verkade de tycka om det väldigt mycket men det avtog snabbt och nu ratar dom det. Jag har försökt vänja dom med små mängder men de föredrar hellre annat foder, speciellt räkmix. Vet inte om jag är rätt person att uttala mig efter ha testat en så kort tid men jag tror fodret är ganska kraftigt/mättande och tycker även att det skitar ner vattnet även i små mängder. Så detta fodret provar jag förmodligen inget mer.
                    Däremot så började jag med NLS igår, hoppas att det fodret blir lättare att vänja dom vid, ska bli intressant att följa.

                    Hikaris foder tror jag aldrig jag hört talas om, är det bra till Tanganyikaciklider ?
                    Mvh Thomas

                    Kommentar

                    • Repen1
                      Användare
                      • januari 2013
                      • 877

                      #11
                      [QUOTE

                      Hikaris foder tror jag aldrig jag hört talas om, är det bra till Tanganyikaciklider ?[/QUOTE] Kör mycket med fryst men som pellets kör jag mycket med "Hikari gold sinking mini" till mina "Ta sandsillar" o med "Hikari sinking cihlid excel mini" till "troffarna"o även till "sillarna" dom gillar det verkligen, enda problemet är att trots "mini" så tycker jag att pelletsen är stora o mina "C leptosama" har svårt att äta det om jag inte blöter upp det några minuter så det blir mjukt. Mille
                      Dieselråttan

                      Kommentar

                      • ThomasK
                        NCS Medlem
                        • januari 2013
                        • 286

                        #12
                        Ok, Mille, tack för infon. Kanske blir att man prövar Hikari i framtiden.
                        Mvh Thomas

                        Kommentar

                        Arbetssätt...