Yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #16
    Varför ska du salta?
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • september 2009
      • 22831

      #17
      Min tanke var att det kanske var nitrit men är det inte det skadar det inte i alla fall.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • Sliver
        Användare
        • mars 2013
        • 28

        #18
        Jaha, han dog under eftermiddagen och jag undrar väldigt mycket vad som har hänt?
        Inga andra fiskar visar tecken på sjukdom, snarare tvärtom då ena paret ramirezi lekte natten till idag och det andra paret lekte under kvällen, även rasborerna dansar i cirklar runt varandra. Detta var den fisk som fram till idag bestämde i akvariumet, enl ciklid hobby i S sandby var det ett ungdjur i mitten av juli så det borde inte bero på ålder.
        Tråkigt som bara den iaf, men det är kanske bara att vänja sig, tredje fisken som dör för mig hade två av fem ottocinclusar som dog några timmar efter isättning utöver detta så jag bara sett yngel bli mat ingen annan död.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #19
          Tråkigt att höra
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • Sliver
            Användare
            • mars 2013
            • 28

            #20
            Kan det vara skador efter lek?
            Kan ej se någon romkaka, men honan försvarar en liten öppning mellan två rötter väldigt argt mot allt som kommer nära, inklusive ramirezi som har sin rom ca 3dm från hennes glugg som tyvärr är vänd bort från mig.

            Kommentar

            Arbetssätt...