Aquael

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bjurs
    Användare
    • december 2002
    • 55

    Aquael

    Hej!
    Är det nån som har nån erfarenhet av Aquael turbofilter?
    Behöver en billig och prisvärd pump.

    Mvh Micke
  • ewa
    NCS Medlem
    • mars 2013
    • 457

    #2
    Jag har en Aquael UNIFILTER 1000, som reserv, den verkar svagare än motsvarande Eheim filter, andra modeller kanske är bättre.

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8596

      #3
      Jag har ett par Aqua-el cirkulationspumpar (tydligen en äldre modell, hittar inte den på deras hemsida). Det som är extra bra med den är att det finns ett magnetfäste, mycket bättre än att strula med sugkoppar.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Jag har testat aquael filter dock ej turbofiltren, bara innerfilter. Jag var mycket nöjd.
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • Mikael W
          NCS Medlem
          • augusti 2002
          • 8596

          #5
          Ursprungligen postat av Mikael W
          Jag har ett par Aqua-el cirkulationspumpar (tydligen en äldre modell, hittar inte den på deras hemsida). Det som är extra bra med den är att det finns ett magnetfäste, mycket bättre än att strula med sugkoppar.
          Kollade hemma, jag har ett Aqua-El Turbofilter 650 (använder bara pumphuvudet med en filtermattkub) och ett par Aqua-El Circulator 1100. Det fina är att magnetfästet (Magneto L) passar till bägge.
          mvh
          Mikael W
          (NCS-medlem sedan 1981)

          Kommentar

          Arbetssätt...