Hur stor burk utan mittstag?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • april 2002
    • 5028

    #16
    Ursprungligen postat av dinajel
    Okej, låter ju lovande att det går att göra jätteburkar så länge man har lister.

    Men om man inte ens vill ha lister? Om man vill ha en helt ren burk utan lister och utan stag. Vad avgör då hur stor man kan ha?

    Funkar 70x70x60 om man har 10 mm glas? Eller funkar det om man har 12 mm? Eller funkar det inte alls? Måste man ha minst lister?
    Utan lister skulle jag rekomendera 12mm
    priset lite drygt 4000kr då det bara är 5 glasbitar och med Optivit runt om kanske ytterligare drygt 2000kr extra
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

    Kommentar

    • Ducce
      Användare
      • november 2009
      • 360

      #17
      Här e en snygg burk utan lister 120x45x60 - men så kostar det oxå,
      men det som är intressant och se är sista bilden hur frontglaset bågnar.
      Add more credibility to your site - get a premium domain today. Straight-forward shopping experience.


      /Robert

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #18
        har för mej att italienska Elos bygger helglas i många storlekar utan några som helst lister el stag, mitt 200 l är så, och dom har storlekar upp till nästan 1000 l
        Elos the aquarium company. Acquario Marino e d'acqua dolce. Acquariofilia, allestimento acquario con pesci, piante. Acquari
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • dinajel
          Användare
          • november 2004
          • 569

          #19
          4.000 pix känns inte som ett jättefarligt pris ändå i jämförelse med vad hela kittet med all utrustning för salt skulle gå loss på. Najs att få svar direkt från butik, tack Christer!

          Optivit är samma sak som Pilkington Optiwhite antar jag? (Googlade lite... ) Hur stor är skillnaden? Är det värt 2 lakan extra?

          Elos burkar såg grymt snygga ut. Precis nåt sånt jag tänkt mig. Hur får man tag på såna i Sverige?
          Daniel Andréasson

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #20
            Ursprungligen postat av dinajel
            4.000 pix känns inte som ett jättefarligt pris ändå i jämförelse med vad hela kittet med all utrustning för salt skulle gå loss på. Najs att få svar direkt från butik, tack Christer!

            Optivit är samma sak som Pilkington Optiwhite antar jag? (Googlade lite... ) Hur stor är skillnaden? Är det värt 2 lakan extra?

            Elos burkar såg grymt snygga ut. Precis nåt sånt jag tänkt mig. Hur får man tag på såna i Sverige?
            ja köpte av Triton i täby men flera andra butiker kan säkert ta in som tex Akvarieleasing
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            • dinajel
              Användare
              • november 2004
              • 569

              #21
              Ursprungligen postat av specmats
              ja köpte av Triton i täby men flera andra butiker kan säkert ta in som tex Akvarieleasing
              Råkade titta på prislappen på elos.eu och det var inte billigt direkt, hehe... Jösses. Men då ingår alltså ställning/skåp och sump med tillbehör? Då är det kanske mer överkomligt. Vad fick du med i paketet och vad köpte du till?

              Annars är det ju helt klart ett alternativ att få ett byggt av Lagret. Med lite händighet och rätt kontakter kan man nog få det att bli ett riktigt snyggt hemmabygge till överkomligt pris.
              Daniel Andréasson

              Kommentar

              • specmats
                Användare
                • december 2004
                • 3060

                #22
                ja det ingår sump, osmos, skummare och 2 st eheimpumpar så det räcker för drift, jag har också 2 intervallpumpar (tunze & vortech), men som du skriver så kan säkert ett hembygge bli nog så bra och man kan ju kopiera elos snygga minimalistiska stil.
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

                Akvarie-setup (Salt)

                Kommentar

                Arbetssätt...