Rengöra akvarieglas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jhes
    Användare
    • september 2010
    • 229

    Rengöra akvarieglas?

    Hej!
    Har stora problem med att få framrutan på mitt 720L rent!
    Har provat med speciella fönsterputstrasor, Ajax, aceton, T-röd mm. men glaset blir inte helt rent, blir mest som att jag smetar ut en fetthinna på glaset
    Har prövat med torrtrasa o då blir det bättre men inte helt rent o det tar en J...a tid!

    Tipps på glasrengörning tack

    /Henrik
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Här finns lite tips
    Jag ser mina akvarium som att ha en bit undervattensnatur åtkomligt hemma, men det förutsätter att man ser in hyggligt bra :D Det finns ju otaliga sätt att rengöra en ruta. Insida: Algätare Magneter hårda svampar på långt skaft rakblad på långt skaft svamp och doppa handen Brett rakblad på kort skaft samt doppa
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Ursprungligen postat av jhes
      Hej!
      Har stora problem med att få framrutan på mitt 720L rent!
      Har provat med speciella fönsterputstrasor, Ajax, aceton, T-röd mm. men glaset blir inte helt rent, blir mest som att jag smetar ut en fetthinna på glaset
      Har prövat med torrtrasa o då blir det bättre men inte helt rent o det tar en J...a tid!

      Tipps på glasrengörning tack

      /Henrik
      Xylen om det går att få tag på. Men under normala förhållanden finns det massor av tips i DaRe:s länk.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      Arbetssätt...