Är vattnet av dålig kvalitet?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • mars 2009
    • 2410

    #16
    Njae de är väll inget som ska färga av sig såvitt jag vet iaf...

    Kommentar

    • Decimus
      Användare
      • juni 2006
      • 961

      #17
      jag kanske bara är för orolig.. de kanske löser sig.... hoppas iaf... men jävklar vad det iinte e skoj... man vill ju inte att de ska kila vidare in i fiskhimlen...

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • mars 2009
        • 2410

        #18
        Nej det är inget kul att vara orolig, var två tetror som dog för mig under samma vecka, gick ständigt och kollade ciklidierna så att inget var konstigt med dom!!! Men det var nog inget konstigare än att 50 fantom tetror slåss en del sins emellan och får någon lite för mycket stryk så äter dom inget och bli ännu sämre. Men det verkar ha lugnat sig väldigt mycket nu trots enbart två tetror (två stora hanar) är borta.

        Kommentar

        • Decimus
          Användare
          • juni 2006
          • 961

          #19
          Ursprungligen postat av JosephineFredrik
          Nej det är inget kul att vara orolig, var två tetror som dog för mig under samma vecka, gick ständigt och kollade ciklidierna så att inget var konstigt med dom!!! Men det var nog inget konstigare än att 50 fantom tetror slåss en del sins emellan och får någon lite för mycket stryk så äter dom inget och bli ännu sämre. Men det verkar ha lugnat sig väldigt mycket nu trots enbart två tetror (två stora hanar) är borta.
          känner igen det dära, man är sjukt orolig för sina fiskar på ngt morbit sätt man blir manisk när dethänder grejor... har bytt vattenhär 2 ggr å grejat massor med akvariumet städat men endå springer man som en galning framför akvariet för att se att dom små livet har det bra... det är väll det som är charmen med att vara akvarist dock =)

          Kommentar

          • FrePGun
            Användare
            • mars 2009
            • 2410

            #20
            Hehe jo visst är det så!! Brukar sitta med dottern i knät och stirra på dom lääänge... det är enda gången hon kan sitta stilla, svårt att förklara för folk vad det är som är så trollbindande med det...

            Kommentar

            Arbetssätt...