PH-mätare?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marcus1979
    Användare
    • januari 2003
    • 404

    PH-mätare?

    Hej! Nu är min bakgrund i styrolit och betong klar och det första vattnet är i. Tänkte låta det stå och dra tills imorgon byta vatten å så låta det stå över natten igen osv. tills ph värdet i inte blir skyhögt pga betomgen. Nu till problemet. Har varit runt i varenda akvarieaffär i den här "stan" å ingen har PH-mätare. Finns det några andra firmor som kan tänkas sitta inne på sån utrustning,(typ rörfirmor eller nåt)?
    Mvh/Marcus

    960L Malawi
  • Kjell K
    Användare
    • april 2002
    • 128

    #2
    Det finns företag som säljer labbutrusning etc. till skolor. PH-mätare finns med i deras sortiment (jag har ingen länk).

    Jag såg i din profil att du bor i Södertälje. Då är det ju inte så långt till Stockholm. Akvarielagret i Bromma har PH-mätare (sist jag kollade i alla fall).

    Ett annat alternativ är ClasOhlson (http://www.clasohlson.se) De säljer allt, inklusive PH-mätare. Clas Ohlson har, förutom postorder, butiker i Stockholms Centrum och i Farsta.



    Kommentar

    • Mike_Noren
      Användare
      • februari 2003
      • 2695

      #3
      citat:Clas Ohlson har, förutom postorder, butiker i Stockholms Centrum och i Farsta.
      ...och i Täby.

      Clas Ohlson rular!


      Kommentar

      • Marcus1979
        Användare
        • januari 2003
        • 404

        #4
        Får ta en sväng till bromma då! Risken med att åka dit är ju att man har hela bilen full av malawis och ett tomt bankkonto på vägen hem... Läste tidigare att dom på clas olsson inte var så bra, några erfarenheter?
        //Marcus

        960L Malawi

        Kommentar

        Arbetssätt...