Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    Ursprungligen postat av Kajjjan
    Ok, jag kollade även tråden på satvattensforum.se där du beskrev det hela lite mer.
    Jag experimenterade också med refugium med makroalger. Det är defintivt något jag skulle göra igen - om jag startade upp igen.
    Att man för en relativt liten peng kan få till mycket ljus utan en väldig massa värme är definitivt ett enormt framsteg för hobbyn som talar för att man någon gång framöver hamnar i saltträsket igen och jag förstår att du ska bygga en maffig LED-belysning till detta.
    Du måste hålla oss här lika uppdaterade om detta som "de där" på Saltforumet!

    //Kaj
    Tack Kaj, jupp ett par riktigt maffiga ramper blir det, och klart att ja kommer hålla igång några trådar även här
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Lars
      Användare
      • augusti 2010
      • 226

      Ursprungligen postat av affealien
      En mer praktisk fråga som jag faktiskt inte tänkt på innan när jag läst om detta underbara projekt... vad blandar du saltvattnet i när du ska göra vattenbyten?
      Salt gör väl inga vattenbyten så som vi med sötvatten gör. Utan det är väl enbart avdunstningen som ersätts. Har jag fått fel för mig?
      Hemsida
      FiskTorget

      Kommentar

      • affealien
        Användare
        • januari 2012
        • 1157

        Ursprungligen postat av Lars
        Salt gör väl inga vattenbyten så som vi med sötvatten gör. Utan det är väl enbart avdunstningen som ersätts. Har jag fått fel för mig?
        Nejdå det görs vattenbyten i salt också men inte i den storlek som på sötvattenskar utan mer åt 5-10% hållet. Men på 2400L blir det ju ändå lite volym
        Mvh
        //Alf

        Kommentar

        Arbetssätt...