Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    Ja jo kanske det dubbla antalet men det går fler tåg o ja hade inte mera pengar att spendera helt enkelt.

    Tack Oden70, jäkligt nice kar du hade o tack för hjälpen med att fixa med ynglen
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Oden70
      Användare
      • januari 2007
      • 869

      Ursprungligen postat av LN
      Ja jo kanske det dubbla antalet men det går fler tåg o ja hade inte mera pengar att spendera helt enkelt.

      Tack Oden70, jäkligt nice kar du hade o tack för hjälpen med att fixa med ynglen
      Tack själva Larry, rätt nöjd med baljan sjjälva. Bara ett fel.. E rent för litet
      Petrochromis is da shit8)8)

      Kommentar

      • thomas4321
        Användare
        • januari 2009
        • 9

        Ursprungligen postat av LN
        Jo så är det nog

        Tack för kontakten, ja tar och ringer honom framåt höstkanten
        Kul, jag mailade några bilder jag "knyckt" för att visa honom att det är en något större burk än det där "gyppyhotellet" han sett. Han svarade med ett ord: OJ



        Kul om jag kunde hjälpa till/Thomas

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          Ursprungligen postat av Oden70
          Tack själva Larry, rätt nöjd med baljan sjjälva. Bara ett fel.. E rent för litet
          Hahaha ja kan trösta dig med att man alltid har ett för litet kar.
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            Ursprungligen postat av thomas4321
            kul, jag mailade några bilder jag "knyckt" för att visa honom att det är en något större burk än det där "gyppyhotellet" han sett. Han svarade med ett ord: Oj



            kul om jag kunde hjälpa till/thomas
            Nice
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • EricH
              Användare
              • juli 2009
              • 110

              Pust, suttit och läst igenom dina båda trådar nu och kan bara gratulera! Riktigt läckert akvarium! Tråkigt att det blev lite struligt på vägen.
              Du måste ha ett bra tålamod, jag har precis gett mig in i detta akvarieträsk med ett 450l malawikar och är så less på mina småproblem med alger, numera har jag vita prickar(infusorier eller döda alger) som inte vill ge sig...

              /Eric

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                Tack och välkommen till Ciklidforumet EricH

                Jag tror att strulet är ett av skälen till att ja håller på med akvarium. För att en sak kan man vara säker på o det är att det blir aldrig som man tänkt sig. Akvaristiken hittar nya vägar o det är det som är superkul.

                Nu satsar ja så smått på troffar en gång till i det stora akvariet, o går det åt pipsvängen nu så kommer det aldrig i en troffe till i karet

                Ett Malawi kar på 450 liter är en pefekt start in i ciklidvärden.
                Lite infusorier hör till o kommer och går. Lättast blir du av med dom om du stoppar ett innerfilter knöfullt av filtervadd. O byter den hårdpackade vadden var 3-5 dag, o efter några vaddbyte så är karet oftast rent från svävande partiklar.
                Ja skaffade en filterpatron, kvickfilter eller nått sånt hette det. Det var kanon.
                Skapa en tråd och ställ en fråga i ämnet så kanske nån annan kan komma på vad det exakt heter.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  Nice pettapetrochromis

                  Jag gör en satsning på troffar en gång till o sen får ja ta mig en funderare vad ja vill göra om det inte funkar. Just nu har ja en finfin grupp Xenotilapa i karet och dom pallar inga petrosar o eftersom det är omöjligt att fånga fisk i karet så måste ja tänka både en o två gånger innan en ny fisksort kommer i.

                  Men jag ska noga överväga ditt erbjudande.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • doohan
                    NCS Medlem
                    • augusti 2004
                    • 1607

                    Bra LN

                    Ursprungligen postat av LN
                    Nice pettapetrochromis

                    Jag gör en satsning på troffar en gång till o sen får ja ta mig en funderare vad ja vill göra om det inte funkar. Just nu har ja en finfin grupp Xenotilapa i karet och dom pallar inga petrosar o eftersom det är omöjligt att fånga fisk i karet så måste ja tänka både en o två gånger innan en ny fisksort kommer i.

                    Men jag ska noga överväga ditt erbjudande.
                    Sabba inte det otroliga karet med en grupp fula petrochromis. Funkar det inte med troffar vilket jag tror det kommer att göra, Så finns det andra intressanta tanganyika ciklider! Sandlekare, Frontossor Hästnosar osv. Troffar, Troffar, Troffar och mer Troffar

                    Kommentar

                    • Bjorkman
                      Användare
                      • november 2008
                      • 87

                      Ursprungligen postat av doohan
                      Sabba inte det otroliga karet med en grupp fula petrochromis. Funkar det inte med troffar vilket jag tror det kommer att göra, Så finns det andra intressanta tanganyika ciklider! Sandlekare, Frontossor Hästnosar osv. Troffar, Troffar, Troffar och mer Troffar
                      Petrochromisar som är så vackra!! Troffar och Petrochromisar funkar bra ihop men ej frontosor... Vare sig med troffar eller Petrichromisar.. Mea culpa Mea culpa...


                      mvh Björkman nybliven Petrochromisägare och en excalterad sådan.
                      B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

                      Kommentar

                      • doohan
                        NCS Medlem
                        • augusti 2004
                        • 1607

                        Njaa

                        Ursprungligen postat av Bjorkman
                        Petrochromisar som är så vackra!! Troffar och Petrochromisar funkar bra ihop men ej frontosor... Vare sig med troffar eller Petrichromisar.. Mea culpa Mea culpa...


                        mvh Björkman nybliven Petrochromisägare och en excalterad sådan.
                        jag tycker petrochromis ser ut som en grotesk urtidsversion av en XXXL troffe på anabola, men som saknar troffens skönhet helt

                        En del skämt med i min beskrivning av petrochromisen såklart Jag har försökt att se det alla petrochromisägare hyllar hos petrochromis, Men jag har svårt att se att den är snygg / vacker, möjligen ser den brutal ut Kommer att tänka på en amerikansk offroad jeep(som dom kör över andra bilar med i stora arenor) när jag ser en petrochromis Dessutom är den fortfarande rätt dyr att köpa, och kräver stora akvarium med stora filter...också dyrt!

                        Men vem vet, en dag kanske även jag upptäcker dess skönhet. Jag får nog skaffa nya glasögon först ;-P

                        Kommentar

                        • doohan
                          NCS Medlem
                          • augusti 2004
                          • 1607

                          Håller

                          Ursprungligen postat av Bjorkman
                          Petrochromisar som är så vackra!! Troffar och Petrochromisar funkar bra ihop men ej frontosor... Vare sig med troffar eller Petrichromisar.. Mea culpa Mea culpa...


                          mvh Björkman nybliven Petrochromisägare och en excalterad sådan.
                          med dig om troffar och frontossor. Frontossor skall jag skaffa när jag har mer plats för fler stora akvarium! Grymt snygg ciklid, speciellt dom som är väldigt blå....

                          Kommentar

                          • LN
                            Användare
                            • december 2004
                            • 4744

                            Har läst på endel om just Frontosa, det verkar som förr eller senare blir dom fiskätare o tydligen så rycker även vuxna troffar så att ja tror inte ja satsar på Frontosa. Men ja har länge haft span på


                            Verkar vara en riktigt fräck firre

                            Komhem från jobbet o då tuggar en Reganochromis calliurus Yippiieee
                            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                            Kommentar

                            • doohan
                              NCS Medlem
                              • augusti 2004
                              • 1607

                              Ursprungligen postat av LN
                              Har läst på endel om just Frontosa, det verkar som förr eller senare blir dom fiskätare o tydligen så rycker även vuxna troffar så att ja tror inte ja satsar på Frontosa. Men ja har länge haft span på


                              Verkar vara en riktigt fräck firre

                              Komhem från jobbet o då tuggar en Reganochromis calliurus Yippiieee
                              var en snygg firre. Påminner om en korsningen mellan en snäcklekare och en frontossa. Grattis till tugget. Alltid skönt med tugg då det känns som om att fiskarna verkar trivas i den begränsade värld man skapat till dem
                              Senast redigerad av Gäst; 15 augusti 2009, 02:40.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                Jepp alltid skön när det kommer lite oväntad lek.

                                Är N. tretocephalus yngelätare??

                                Nån som vet??
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...