Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    Exaktemundo. Bryr mig inte särskilt mycke om det gyllene snittet men när ja flyttar runt bottenmodulerna så hamnar den uppstående smala modulen ungefär 1/3:e del från kant varje gång. Den bryter liksom av, men om det funkar när akvariet är planterat och igångkört de har ja ingen aning om
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • april 2002
      • 2277

      Det kommer bli kanon det här LN!! Silicon är starkt som sjutton i lukten om man ligger själv där i håll igång en dammsugare ikaret när du limmar så suger den ut det värsta ättikan i rummet så inte koncentrationen blir så stark i karet funkade för mig fick tipset av Arnold när han var här..
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Koi-fantast
        Användare
        • november 2007
        • 555

        Ursprungligen postat av LN
        Först en grottlekare (hög på silicon)
        Sen höger,mitten vänster.

        Jo ja håller med lite som att visa ett mästerverk innan det är färdigmålat

        Visst det ska i sand innan man ser bilden men nederkanten bak ska täckas iallafall största delen av sanden.
        Det enda jag tänker på är, "vilken ful fisk du har i akvariumet"
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1728683
        http://www.bollmoraakvarieklubb.org/

        Kommentar

        • Olorin
          Användare
          • maj 2005
          • 1554

          Det är nån gammal seg sugmal som ligger där i karet tror den är en LN666

          Förstår att du har skoj, men glöm inte att slå mig en pling innan växterna har börjat slingra sig ut mellan mina täckglas. Det växer så jag blir helt galen här.
          Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

          Kommentar

          • LN
            Användare
            • december 2004
            • 4744

            Puhhh satt två timmar i natt o glodde in i byttan.
            Har tvättat o fyllt på 200 kg sand, satt 20 små Cryptocoryne, 30 skruvad vallisneria samt 50 plantor rak vallisneria. Det känns lagom på någe sätt
            Akvariet är uppfyllt o två äppelsnäckor är testpiloter.

            Har lånat hem två 3000 liters Aqua medic Oceanrunner. Men är inte riktigt nöjd med dom för att vid minsta lilla tryckfall på sugsidan försvinner halva pumpade volymen.

            Får mina MH armaturer idag, ska bli spännande att packa upp dom lådorna
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

            Kommentar

            • Peter_A_F
              Användare
              • januari 2008
              • 809

              Häftigt!

              Måste vara speciellt att fylla upp akvariet med vatten för första gången!
              - 720 liter med Malawi.

              Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

              Lägg till ciklid.org på iGoogle!

              Kommentar

              • LN
                Användare
                • december 2004
                • 4744

                Ja det är helt grymt. Fattar knappt att det är sant helt enkelt.
                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                Kommentar

                • jimpa
                  Användare
                  • oktober 2007
                  • 101

                  Det ser riktigt fint ut. Avundsjuk är man ju. Tänk att sitta och titta på det tomma karet och se växterna röra sig med vattnet... Fundera på hur det kommer bli när det simmar fisk där också. Underbart.

                  Kommentar

                  • Martin Jansson
                    Användare
                    • september 2006
                    • 58

                    Ursprungligen postat av LN
                    Ja det är helt grymt. Fattar knappt att det är sant helt enkelt.

                    Kul!!!

                    Hoppas att det kan bli några bilder, omgående, så att vi också kan få något att längta efter

                    MVH
                    Martin

                    Kommentar

                    • Göran Å
                      Användare
                      • december 2005
                      • 1295

                      Ursprungligen postat av LN
                      Puhhh satt två timmar i natt o glodde in i byttan.
                      Har tvättat o fyllt på 200 kg sand, satt 20 små Cryptocoryne, 30 skruvad vallisneria samt 50 plantor rak vallisneria. Det känns lagom på någe sätt
                      Akvariet är uppfyllt o två äppelsnäckor är testpiloter.

                      Har lånat hem två 3000 liters Aqua medic Oceanrunner. Men är inte riktigt nöjd med dom för att vid minsta lilla tryckfall på sugsidan försvinner halva pumpade volymen.

                      Får mina MH armaturer idag, ska bli spännande att packa upp dom lådorna
                      för dig Larry som låter oss vara delaktiga i ditt stora projekt.

                      Måste vara en skön känsla när du kommit så långt att vattnet är på plats. Då är det inte så långt kvar till den stora " Grande finale " när fiskarna ska simma i Växjös nya Tanganyikasjö.

                      Mvh Göran
                      http://www.skovdeaf.se/
                      http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
                      http://www.skovdefagelklubb.se/

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • december 2004
                        • 4744

                        Tackar tackar jo det är skönt att byttan äntligen är igång.

                        Mina MH armaturer kom i fredags o ja hoppas kunna på upp dom i taket idag. Sen måste vattnet klarna lite till. Petade i ett 24W UV ljus så att jag tror att om en vecka eller så så kan det vara dax för lite nya bilder
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        • faltaren
                          NCS Medlem
                          • september 2006
                          • 341

                          Bilder, bilder, bilder tack.

                          Var jag tydlig med vad jag ville?

                          Kommentar

                          • Rickard
                            Användare
                            • april 2002
                            • 727

                            Ursprungligen postat av LN
                            Tackar tackar jo det är skönt att byttan äntligen är igång.

                            Mina MH armaturer kom i fredags o ja hoppas kunna på upp dom i taket idag. Sen måste vattnet klarna lite till. Petade i ett 24W UV ljus så att jag tror att om en vecka eller så så kan det vara dax för lite nya bilder
                            Varför UV-ljus?
                            M.v.h.
                            Rickard

                            Kommentar

                            • LN
                              Användare
                              • december 2004
                              • 4744

                              UV för att rätta till kranvattnet o få bort diset fortare.

                              Bilder är det snart dax för vill bara få lite klarare vatten innan.
                              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                              Kommentar

                              • Rickard
                                Användare
                                • april 2002
                                • 727

                                Ursprungligen postat av LN
                                UV för att rätta till kranvattnet o få bort diset fortare.

                                Bilder är det snart dax för vill bara få lite klarare vatten innan.
                                Ja just det det är lite strurligt med växjövattnet
                                M.v.h.
                                Rickard

                                Kommentar

                                Arbetssätt...