Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LN
    svarade
    Så här bidde det från baksidan

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Strålande bra tips knockout o välkommen till forumet.

    Jo ja vart tvungen att ha ett fönster på den fasaden.

    Så är ser det ut från gatan (vänstra delen är akvarietillbygget)

    Lämna en kommentar:


  • Rauken
    svarade
    Ursprungligen postat av knockout
    Tala om aquascape! Extra svårt i ett långt kar, men både höger- resp. vänsterdelen och helheten är enastående!

    Den vänstra växtgruppen kunde luckras upp något, varieras i djupled. Nu står det lite uppradat (åtminstone upplever jag det på fotot).

    Fönstrets placering och form har förklarats bero på hur husets utsida ser ut. Det är naturligtvis också viktigt! Rummet blir dessutom ljusare och man slipper biografkänsla. Med en elstyrd rullgardin kan besökaren själv välja. Problemet var ju tydligen mest vid fotografering och foton är ju lätta att beskära om man bara ska se karet.

    Dessutom blir det med den öppna, ljusa lösningen lättare föreställa sig att man vandrar längs Tanganyikasjön för att sen dyka ner bland sina vänner!

    /Niclas
    Ganska smart ide, tänk en rullgardin som dras ner och får hela karet att se inbyggt ut, och hissas upp när man vill ha in ljuset (och en gladare fru)

    Lämna en kommentar:


  • knockout
    svarade
    Tala om aquascape! Extra svårt i ett långt kar, men både höger- resp. vänsterdelen och helheten är enastående!

    Den vänstra växtgruppen kunde luckras upp något, varieras i djupled. Nu står det lite uppradat (åtminstone upplever jag det på fotot).

    Fönstrets placering och form har förklarats bero på hur husets utsida ser ut. Det är naturligtvis också viktigt! Rummet blir dessutom ljusare och man slipper biografkänsla. Med en elstyrd rullgardin kan besökaren själv välja. Problemet var ju tydligen mest vid fotografering och foton är ju lätta att beskära om man bara ska se karet.

    Dessutom blir det med den öppna, ljusa lösningen lättare föreställa sig att man vandrar längs Tanganyikasjön för att sen dyka ner bland sina vänner!

    /Niclas
    Senast redigerad av knockout; 01 juli 2008, 12:29.

    Lämna en kommentar:


  • Mattias777
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tack än en gång för era lovord

    Välkommen till Ciklidforumet Grant.

    Jodå Chritian, har redan sänt in en artikel tll CB på bygget runt akvariet, o en kommer på byttan oxå.

    Här kommer en bild från inatt men "släkt" fönster, men ja får liasom inte till djup i bilden, man ser liksom inte att det är 1 meter djupt.
    Det är bara och buga för en sån fullträff Otroligt är ordet.

    Lämna en kommentar:


  • Erik Österlund
    svarade
    Grymt Larry!!!

    Fan va gött att få slutföra ett sånt här projekt. Jag har följt dig sen starten, sen har jag inte varit aktiv här på forumet på några månader men nu när man tittar in och ser det här... oj oj. Ska snart dra igång lite egna nya projekt och det här är verkligen bra för inspirationen!!

    Grattis!

    Mvh Erik

    Lämna en kommentar:


  • Hank
    svarade
    Otroligt snyggt!!!

    Lämna en kommentar:


  • drd
    svarade
    Eller inget fönster alls

    Lämna en kommentar:


  • Micke
    svarade
    Väldans snyggt kar, det ska bli kul att läsa artikeln i Ciklidbladet! Jag tycker att du gör helt rätt i att satsa på ett ljust och öppet kar med tanganyikaciklider. När jag ser dina bilder på karet grämer det mig att jag inte kan få Vallisneria att fungera i mina kar.

    Om jag hade fått chansen att bygga detta drömkar från början skulle jag satsat på ett fönster som hade mer harmoniserande form med karet, nått sånt här kanske.
    Senast redigerad av Micke; 01 juli 2008, 11:17.

    Lämna en kommentar:


  • Wilhelm
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    men ja får liasom inte till djup i bilden, man ser liksom inte att det är 1 meter djupt.
    Tror att det beror på den störande bakgrunden (bakom akvariet).
    Testa med en "vägg" från akvariets framkant (ovansidan av akvariet) upp till taket.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack än en gång för era lovord

    Välkommen till Ciklidforumet Grant.

    Jodå Christian, har redan sänt in en artikel tll CB på bygget runt akvariet, o en kommer på byttan oxå.

    Här kommer en bild från inatt men "släkt" fönster, men ja får liasom inte till djup i bilden, man ser liksom inte att det är 1 meter djupt.
    Senast redigerad av LN; 01 juli 2008, 20:07.

    Lämna en kommentar:


  • Christian Alfredsson
    svarade
    Det kommer bli riktigt kul att se bilderna i bra tryck i CB ;-)

    Lämna en kommentar:


  • Grant
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av LN


    17 faxevita BTN moduler sitter det i.


    Vad tycker ni??

    Fantastiskt vackert må jag säga Du har den där innrednings känslan

    Lämna en kommentar:


  • slusken
    Gäst svarade
    Ja vad ska man säga!? Ditt kar slår alla utställnigskar jag någonsin sett med råge!
    Nu vet jag vad jag ska lägga pengarna på när jag blir miljonär!

    Lämna en kommentar:


  • Bumling
    svarade
    Underbart snyggt det var!!!!!!!!!!!!!! Vackert, fantastiskt och superlativen skulle kunna fortsätta!!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...