Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Olorin
    svarade
    Kamerabehov? Slå en signal bara!

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tackar tackar.
    Snart dax o låna hem en proffskamera igen o ta lite nya bilder

    Lämna en kommentar:


  • Malawi Micke
    svarade
    Ser ju helt fantastiskt ut...

    Lämna en kommentar:


  • faltaren
    svarade
    Vacker!

    Ser riktigt nice ut. Måste vara underbart i verkligheten, tror inte man kan uppskatta det på samma sätt genom foton. Avis .

    Lämna en kommentar:


  • Johan F
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Tackar tackar

    Ja jo ja är kanonnöjd, det enda som stöter ögat är akvariedelen längst till höger. Samtidigt är det lite kul att det finns en del pyssel kvar o att det inte blev helt perfa från början.
    Sen kan man lugnt konstatera att ja kan för lite om troffar för att hålla dom, så att ja har en heldel att lära mig.
    Larry, att du har för lite kunskap om troffar tror jag inte på, utan det som du råkade ut för tillhör tyvärr vardagen. I med ett gäng troffe-ungdjur och låt dom växa in i akvariumet.

    /Johan

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Deelay

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Sen kan man lugnt konstatera att ja kan för lite om troffar för att hålla dom, så att ja har en heldel att lära mig.
    Så kan du ju inte säga efter 1 försök, det kan hända vem som helst, speciellt när man blandar ut med så mycket annan fisk så det blir bakterierevolution i burken.

    Något som jag brukar göra om jag ska blanda fiskar från olika stammar av bakterier är att jag byter runt 40% vatten, kastar i en näve salt per hundra liter vatten(en mängd som jag minskar sakta med mindre vattenbyten varteftersom)
    Sedan använder jag Easylife och i dimman släpper jag ner dom nya djuren.
    Hitills har det fungerat varje gång... peppar peppar.
    Så får jag det att fungera med just insättning av troffar.

    Burken ser bra ut, lite mycket växter för min smak men du har fått till det bra tycker jag. jag brukar inte alls uppskatta växter i den hör typen av akvarium.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tackar tackar

    Ja jo ja är kanonnöjd, det enda som stöter ögat är akvariedelen längst till höger. Samtidigt är det lite kul att det finns en del pyssel kvar o att det inte blev helt perfa från början.
    Sen kan man lugnt konstatera att ja kan för lite om troffar för att hålla dom, så att ja har en heldel att lära mig.

    Lämna en kommentar:


  • Koi-fantast
    svarade
    Jag tycker också att det ser grymt snyggt ut!

    Lämna en kommentar:


  • jimpa
    svarade
    Ser mkt fint ut! Du borde vara oerhört nöjd. Synd att du förlorade så mkt fisk bara.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ser bra ut LN... det är nog dags att åka över och lämna tillbaka en lånepryl snart för min del så jag får ett ärende...

    Lämna en kommentar:


  • Gäst
    Gäst svarade
    Ursprungligen postat av LN

    Jag gillar hur vänstra akvariet har blivit med Vallisnerian och stenröset med multiskollonin.
    Det tar sig!

    Mvh/Andreas.

    Lämna en kommentar:


  • Bright_Blue
    svarade
    Ser nice ut, ska bli kul och följa mina gamla firrar.

    Lämna en kommentar:


  • Lozer
    svarade
    Grymt snyggt kar och fiskbesättningen verkar ju inget fel på heller.

    Lämna en kommentar:


  • deelay
    svarade
    Har du tur är troffarna 1 hane o 3 honor o kanske börjar leka så kan ynglen växa upp i burken... på 1-1/12år har du ju en grupp som e inkörda garanterat >=)

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...