Mitt Akvariebygge - del 2

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Hehe jo helt rätt Janne det syns inte mycket firrar i bilden. Men där finns ca 150 multisar, 30 sandlekare, 30 jullar, 10 hästnosar och 15 Aulonocranus. Så en bit över 230 Tangayikafiskar simmar det i baljan, men 80% är ungfisk så att det kommer att ta fram till hösten innan det blir någorlunda fullt ut. Ja är tvungen att låta karet växa till sig av sig själv så att säga, inte minst för kostnadernas skull.

    Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.
    Gött att det finns någon som kan ta ett inlägg med lite ironi i, jag tycker att det bli mer och mer sällsynt med den varan.
    Jag visste att du hade stoppat i en massa fisk, men jag kunde inte låta bli att skriva det jag gjordeJanne

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Hehe jo helt rätt Janne det syns inte mycket firrar i bilden. Men där finns ca 150 multisar, 30 sandlekare, 30 jullar, 10 hästnosar och 15 Aulonocranus. Så en bit över 230 Tangayikafiskar simmar det i baljan, men 80% är ungfisk så att det kommer att ta fram till hösten innan det blir någorlunda fullt ut. Ja är tvungen att låta karet växa till sig av sig själv så att säga, inte minst för kostnadernas skull.

    Till hösten hade det varit riktigt kul att få hit nån som kan fota ordentligt. För att ja är helt värdelös på att fota.

    Lämna en kommentar:


  • malawijanne
    svarade
    Ursprungligen postat av HåE
    Vilket härligt akvarium du har Larry. Man blir inte ett dugg avis. Man önskar att man hade plats för ett sådan mastodont burk.
    Ja det är en kanonbalja, men var är fiskarna.Janne

    Lämna en kommentar:


  • HåE
    svarade
    Vilket härligt akvarium du har Larry. Man blir inte ett dugg avis. Man önskar att man hade plats för ett sådan mastodont burk.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ja jo men det vart mitt i veckan o ja erbjöd faktiskt rom.
    Tack för att du gillar karet

    Lämna en kommentar:


  • Orppo
    svarade
    Kaffe och bullar på träffen?
    Ingen Bira?

    Snyggt akvarium dock.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Ett litet trådlyft. Har haft besök från Norge KjellM som var här och kikade.

    Har dessutom nyss haft en Växjöfiskträff. Det blev en hel del snack

    Tyvärr är min nyinskaffade kamera helt värdelös så att det blir inga nya bilder på byttan förrän ja får besök av nån som har en systemkamera.

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Tack Patrik.

    Strålande Bright_Blue strålande att ja fick den infon. Nördig som man är så vill man om möjligt ha fångstplatsen. Gruppen dewindti har växt till 14 fiskar stor o en honar spottar i vilket ögonblick som helst. Det gäller att fånga ynglen direkt efter spott för att dom blir annars mat inom en timme.

    Lämna en kommentar:


  • Bright_Blue
    svarade
    Tja LN, den ska vara fångad vid "karilani" enligt troffemicke. Riktigt snygg nu!

    [QUOTE=LN;766577]Aulonocranus dewindti en liten grupp som har 8 yngel på tillväxt. Vet tyvärr inte vilken variant ja har.

    Lämna en kommentar:


  • PatrikMalmo
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Jodå karet rullar på och blir mer o mer moget. Sitter just nu o tittar på andra kullen J. regani. Riktigt fräck att se de minijullarna smyga omkring i bakgrunden o nappa i sig lite mat. Tyvärr är det väldigt få som överlever upp i vuxen ålder.
    Ja har även sett ett hästnosyngel som håller sig gömd i spenaten. Så att karet håller långsamt på att fylla på fisk i alla skrymsle och det är ju precis det ja vill.
    Det där låter verkligt najs! Låter även bra att det är få som överlever till vuxen ålder, vore lite trist om det bara blev jullar i karet. Lite avis är jag allt...

    Hilsen,

    P

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Jodå karet rullar på och blir mer o mer moget. Sitter just nu o tittar på andra kullen J. regani. Riktigt fräck att se de minijullarna smyga omkring i bakgrunden o nappa i sig lite mat. Tyvärr är det väldigt få som överlever upp i vuxen ålder.
    Ja har även sett ett hästnosyngel som håller sig gömd i spenaten. Så att karet håller långsamt på att fylla på fisk i alla skrymsle och det är ju precis det ja vill.

    Jag vill ha i några utpräglade rovfiskar t.e.x en lite grupp Calvus. Men det får nog vänta iallafall till efter sommaren.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Ursprungligen postat av specmats
    fina live-bilder, hur går det nu med dina arter? (lite ouppdaterad)
    Ska vi inte ta upp tid med i den här tråden, men för att fatta mig kort så är det i princip samma firrar fast fler.

    Lämna en kommentar:


  • chippog
    svarade
    vilket fint kar! tända till gjorde jag, när jag läste att det är härligt avkopplande efter jobbet. jag håller med dig fullstädigt, även om jag bara kan slappna av med 220 liter å några SA, men det räcker väldigt långt även med tanken att jag ju bara har 220 liter att få problem i oxå. sitta och glo och sätta sig in i fiskarnas beteende är hur avslappnande som helst. förresten är d mycket snygga fiskar du har! väldigt impad blev jag ock av bilden där nån ligger i karet för att fixa BTN-bakgrunden. snacka om helhetssyn! lycka till med vardagsrumstjärnen! c

    Lämna en kommentar:


  • LN
    svarade
    Aulonocranus dewindti en liten grupp som har 8 yngel på tillväxt. Vet tyvärr inte vilken variant ja har.
    Reganochromis calliurus en riktigt läcker sandlekare
    X. Flavipinnis kasanga har en liten grupp på 3 djur i karet men har ett 30 tal på tillväxt i ett yngelkar. Hoppas att ja kan få 15-20 att överleva, det vore grymt me en så stor grupp i karet.
    J. Regani "Kippilli" har tyvärr bara fem kvar men hoppas att dom leker snart.
    Eretmodus cyanostictus "Orange Bangwe" 8 djur som leker rätt ok men ja har inte hittat ett enda yngel.
    Tropheus Chaitika endast 3 överlevande hannar.
    Lamprologus multifasciatus en grupp på 50-70 djur som har bildat en rätt liten men väldigt produktiv kolloni.

    Reganochromisarna glider runt strax utanför kollonin och snappar i sig yngel som kommit på villovägar, riktigt fräckt att se

    Saknar ett ytlevandegrupp av någe sort, kanske en leptosoma eller en grupp killis.

    Lämna en kommentar:


  • Olorin
    svarade
    Herr Dewindti var en intressant figur och en rackare på att bygga krater!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...