Akvariedokumentär om Stockholms största!

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • april 2002
    • 314

    #31
    Jag kan helt ärligt säga att jag är enormt nyfiken på att se slutresultatet.
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev

    Kommentar

    • Ola Svensson
      Användare
      • april 2002
      • 14633

      #32
      Ursprungligen postat av Falköping Andreas
      Jaja det ska bli kul o se din film annmarie men jag förstår ändå inte varför man inte kan få skojja lite då du säger 2 ggr i första inlägget att lagret är den största ak affären i landet....... Naaa ola jag förstår att du blev irriterad (ogrundat enligt mig) men jag läste bara första inlägget o svara med en gång utan o kolla längre ner då hon tillrättavisar sig om att han menade i stockholm...
      Mitt inlagg var menat som ratt skamtsamt det ocksa. Jag blev ungefar lika irriterad som jag blir pa en fluga nar en fluga envisas med att sitta pa TV rutan (man ar snarare mer irriterad over att man blir det minsta irriterad).

      Ps. jag ser ocksa fram mot slutresultatet.
      Med vänliga hälsningar

      Ola

      Kommentar

      • endymion

        #33
        Frågan är ju hur du ska fylla en och en halv timme. Tänk dej själv att du antagligen inte kan använda hälften av materialet. Tror att om du försöker få in det på 10 minuter per butik och därmed Youtube format. Så vinner du mycket. Tror det är få som tycker att mer än 30 sekunder fiskfilmning i stöten inte blir långtråkigt.

        Tycker denna videon säger mycket och den är 8.54

        Kommentar

        • Gäst

          #34
          Hej!

          Hej!
          Jag är strax på väg till lagret med kamerna etc,ska göra mitt bästa med filmningen,Mvh Ann-Mari

          Kommentar

          • Gäst

            #35
            Hej!

            Hej!
            Man vet ju aldrig filmen kanske får en Oscar,ha ha ha ha Mvh Ann-Mari

            Kommentar

            • Gäst

              #36
              Hej!

              Hej!
              Ja då har man varit på lagret och filmat, men jag är inte färdig ännu med filmningen ¨på lagret jag måste dock säga att större butik än lagret får man söka på ett annat solsystem lagret ÄR stort och jag är inte ett dugg förvånad om det ligger mycket i talet störst i Sverige,nåväl vill säga att jag hittils inte är missnöjd över filmandet på lagret,nu är det ju också så med en så stor butik att det är tidsmässigt omöjligt och filma vartenda akvarium,men som sagt fortsätter där snart igen,Mvh Ann-Mari PS Tror hjag fick med runt en halvtimma på lagret men det ska filmas mer där

              Kommentar

              • Tony
                Användare
                • april 2002
                • 4594

                #37
                Annmari, i vårt solsystem och tillochmed i europa finns en butik som heter Zoo Zajac. Deras entré är nog större än Akvarielagret

                Du får allt ta och resa runt och spana in andra orter innan du bestämmer dig för vad som är störst eller minst.
                Tony Englund

                Kommentar

                • Ola Svensson
                  Användare
                  • april 2002
                  • 14633

                  #38
                  Ursprungligen postat av Tony
                  Du får allt ta och resa runt och spana in andra orter innan du bestämmer dig för vad som är störst eller minst.
                  Det ar faktiskt akvarielagret sjalva som pastar att de ar storst www.akvarielagret.se
                  Med vänliga hälsningar

                  Ola

                  Kommentar

                  • Micke
                    Användare
                    • april 2002
                    • 9579

                    #39
                    Ursprungligen postat av Ola Svensson
                    Det ar faktiskt akvarielagret sjalva som pastar att de ar storst www.akvarielagret.se
                    Där står inget om solsystemet
                    -"Den största akvariebutiken i landet" hänger väl kvar sedan innan Zoomässan flyttade?
                    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                    Kommentar

                    • Ola Svensson
                      Användare
                      • april 2002
                      • 14633

                      #40
                      Ursprungligen postat av Micke
                      Där står inget om solsystemet
                      -"Den största akvariebutiken i landet" hänger väl kvar sedan innan Zoomässan flyttade?
                      Sa vitt jag vet sa ar akvarielagret Stockholms storsta akvarieaffar i solsystemet...
                      Med vänliga hälsningar

                      Ola

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #41
                        Ursprungligen postat av Micke
                        -"Den största akvariebutiken i landet" hänger väl kvar sedan innan Zoomässan flyttade?
                        Zomassan ar ingen akvariebutik. De har faglar, sportfiskeutrustning och allt mojligt. Raknar man med dessa sa ar ju OBS med akvareavdelning storst.

                        Ohyggligt meningslos diskussion detta med storlek enligt mig...
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Användare
                          • april 2002
                          • 4619

                          #42
                          Intressant frågeställning om vem som har "störst" - Christer på Akvarielagret eller Hasse på Zoomässan
                          Nu spelar ju som sagt inte storleken någon roll ändå sägs det

                          Nåväl - Akvarielagret är nog sveriges största akvarieaffär. Huruvida Zoomässan är Sveriges största ZOOaffär (det är ju en fullsortimentsbutik (allt till hund, katt, smådjur, fågel, terrariedjur) till skillnad från Akvarielagret) - vet jag inte. Där lär väl i så fall Zoogiganten i Skåne vara större och sedan lär också Fyra Tassar i Linköping vara större (har dock inte varit i den affären så jag kan inte uttala mig om den).
                          Oavsett vilket så tycker jag att det inte är storleken som är det primära (även om det visst har betydelse) utan att det är utbudet och kvalitén som är det intressanta.
                          Jag "prenumererar" på Akvarielagrets utskick och är klart impad över alla roliga fiskar som de får in - det tråkiga är bara att det är så långt till Stockholm så man inte kan kolla fiskarna. Vore kul om även andra affärer anammade Akvarielagrets idé och mailade ut nyhetsbrev.

                          Vad gäller Ann-Maris film så tycker jag att det är en kul idé. Ett tips är dock att göra den kort - en 90 minuters film på dvd kommer att bli i väldigt dålig kvalité. Och att dra ner formatet till You Tube-storlek är rätt tråkigt att kolla på i längden - ingen orkar mer än 10 minuter.

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            #43
                            Ursprungligen postat av Ola Svensson
                            Zomassan ar ingen akvariebutik. De har faglar, sportfiskeutrustning och allt mojligt. Raknar man med dessa sa ar ju OBS med akvareavdelning storst.

                            Ohyggligt meningslos diskussion detta med storlek enligt mig...
                            Men de måste väl ändå ha större akvarieavdelning än AL.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Micke
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9579

                              #44
                              Zoogiganten påstår sig i alla fall ha Sveriges största saltvattensanläggningar och södra Sveriges största sötvattensavdelning. Och jag som trodde att Stockholm ligger i södra Sverige
                              Zoogiganten är en djuraffär med butik i Lomma & Malmö. Vi har även djurkurser, djursalong, djurhotell & hunddagis - Ett center för alla djurvänner.
                              Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                              Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                              Kommentar

                              • Gäst

                                #45
                                Hej!

                                Hej!
                                Lagret är stort och bra det är faktum i alla fall Stockholms största butik,dom har ett mycket bra utbud,Mvh Ann-Mari PS Filmen visar på butikerna i Stockholm inte övriga landet

                                Kommentar

                                Arbetssätt...