Båt vrak i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mattias D

    Båt vrak i akvariet

    Det tycker jag är det fulaste som finns..Har funderat lite vad man kan stoppa i ett akvarium som inte väger så mycket.Och då kom jag att tänka på båtvrak och död skallar som finns i dom flesta zoo affärer.På tanke att jag inte har möjligheten att tömma och sätta in frigolit inredning så kanske man kunde använda samma mattrial som när dom gör båtsvrak.För med det verkar det ju som man kan forma som man vill.MEN jag har inte en aning vad det är för sorts massa dom använder.Så jag hoppas att någon vet vad det är??Det måste vara ett perfekt matrial att göra grottor med eller vad man nu vill.Vad tycker ni?

  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Mja, om du har prylar för plastgjutning och verktyg att göra gjutmallar är det nog inga som helst problem =)



    mvh

    Tony Lejvell
    Tony Englund

    Kommentar

    • mattias D

      #3
      Men är det verkligen bara plast?
      Om man har bryter sönder en bit så ser det inte ut som ren plast?

      Kommentar

      • ale
        Användare
        • april 2002
        • 24

        #4
        Jag förstår vilket material du menar, det är liksom en blandning mellan plast och keramik. På Tiimari-butikerna har de mycket krims-krams i detta material. Men satsa inte på att smälta ner Halloweenfigurer etc för att kunna skapa en bakgrund. Det känns lite som en konstig omväg...Välj frigolit istället. Det är mer beprövat.

        /Alejandro

        Kommentar

        Arbetssätt...