marin glo + aqua glo

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nickan
    Användare
    • september 2006
    • 78

    marin glo + aqua glo

    undrar om marin glo + aqua glo ä snyggt i ett malawi kar med svart bakruta o vit krossad korallgrus, vill gärna ha som jag sett många här blått skimmer. någon som har erfarenhet av denna kombinatonen eller något annat förslag. fiskar acei + otterpoint.
  • dinajel
    Användare
    • november 2004
    • 569

    #2
    Det borde funka bra. Jag har det i en burk med prinsessor och det är snyggt värre. Jag skulle dock rekommendera Aquarelle istället för Aquaglo. Ljuset blir ungefär samma, men aquarelle håller mycket längre. Sätt MarineGlo längst bak. Och ha inte i några fiskar som är åt det röda hållet, för det blir väääldigt blått... Vet inte vilken du menar med "Otterpoint", men om det är en tropheops, så blir det nog bra. Sen finns det väl en aulonocara med gult i, och det kanske inte är lika bra?
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Jag har inte testat Marine Glo, men Power Glo ger ett starkt ljus med blått...samt om du kombinerar med Aquarelle så får du även spektra med rött...båda är kanonrör enligt mig.

      Kommentar

      • dinajel
        Användare
        • november 2004
        • 569

        #4
        Man kan säga såhär om MarineGlo kontra PowerGlo. PowerGlo är som ett vanligt lysrör men som framhäver väldigt mycket blått. Tittar man på lysröret så går det åt blått, medan tex. aquarelle är mer blålila. MarineGlo däremot är BLÅTT. Det är som att man har målat det blått. Har man bara MarineGlo tänt i ett akvarium så blir det så kallat "månljus"... Ensamt blir det ett jättemysko ljus, men i kombination med tex. aquarelle så blir det rätt fränt och ger en rejäl djupkänsla, tycker jag.
        Daniel Andréasson

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Ursprungligen postat av dinajel
          Man kan säga såhär om MarineGlo kontra PowerGlo. PowerGlo är som ett vanligt lysrör men som framhäver väldigt mycket blått. Tittar man på lysröret så går det åt blått, medan tex. aquarelle är mer blålila. MarineGlo däremot är BLÅTT. Det är som att man har målat det blått. Har man bara MarineGlo tänt i ett akvarium så blir det så kallat "månljus"... Ensamt blir det ett jättemysko ljus, men i kombination med tex. aquarelle så blir det rätt fränt och ger en rejäl djupkänsla, tycker jag.
          Coolt dinajel! Jag kanske skulle ge mig på kombon PowerGlo-Aquarelle-MarineGlo-Aquarelle till min nya 720...?

          Kommentar

          • dinajel
            Användare
            • november 2004
            • 569

            #6
            Ursprungligen postat av Malawe
            Coolt dinajel! Jag kanske skulle ge mig på kombon PowerGlo-Aquarelle-MarineGlo-Aquarelle till min nya 720...?
            Ja, MarineGlo längst bak i prinsessburken är riktigt häftigt. Med tanke på att ett lysrör inte är sådär värst dyrt (speciellt inte i förhållande till övriga kostnader när man sätter upp en 720:a) så skadar det väl inte att prova.
            Daniel Andréasson

            Kommentar

            Arbetssätt...