Hur stort kar på Ikeabord?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • januari 2005
    • 540

    Hur stort kar på Ikeabord?

    Har två vita IKEAsoffbord hemma (CA 50*50 PÅ YTAN). Ett med ett 70literskar och ett med ett 63literskar. Hur sort kar vågar man ha på denna typ av bord, om jag funderar på att gå upp ngt i storlek (förstår alla vilket bord jag pratar om)?
  • dinajel
    Användare
    • november 2004
    • 569

    #2
    Ursprungligen postat av mek
    Har två vita IKEAsoffbord hemma (CA 50*50 PÅ YTAN). Ett med ett 70literskar och ett med ett 63literskar. Hur sort kar vågar man ha på denna typ av bord, om jag funderar på att gå upp ngt i storlek (förstår alla vilket bord jag pratar om)?
    Menar du LACK? Du kan ju alltid mejla Ikea och höra hur stor vikt det bordet tål, men det skulle förvåna mej om dom säger mer än typ 50 kg eller nåt sånt. TV-bänkar är nog bättre för dom är ju gjorda för att tåla lite tyngre grejer än kaffekoppar.
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • Centurion
      Användare
      • oktober 2003
      • 210

      #3
      Jag har cirka 100kg på ett sånt här ikea-bord (det största av de tre):
      http://www.adelgren.se/akvarium/

      Kommentar

      • mek
        Användare
        • januari 2005
        • 540

        #4
        Yepp! Jag tror det är LACK jag har. 70liter väger mer än 50kg, men so far so good!

        KLUBBO lär vara kraftigare med tanke på priset, men verkar ha lite väl smala ben. Har du ngt under dem?

        Kommentar

        • malplacerad
          Användare
          • maj 2005
          • 877

          #5
          När jag hade mitt 112 liters så stod det på 2 lackbord som stod sida vid sida, jag hade limmat fast benen för extra hållfasthet.
          ||||

          Kommentar

          • Alexander Wiberg
            Användare
            • februari 2005
            • 445

            #6
            Hade också ett 112-liters på två lackbord sida vid sida. Fäste dock inte benen. Fungerade bra. Förmodad vikt ca 120 kg.
            A.Wiberg (alex83)

            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=367273

            Kommentar

            Arbetssätt...