1125 liter akvarium under utveckling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lutt
    Användare
    • oktober 2005
    • 1919

    #31
    fan ja beklagar verkligen måste ju va den värsta mardrömmen som finns....

    Kommentar

    • Jonas E
      Användare
      • februari 2003
      • 2533

      #32
      o fy helvete.....
      /Jonas
      540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

      Kommentar

      • drd
        Användare
        • december 2004
        • 1112

        #33
        Låt mig gissa......grävande fiskar,stora stenar och ingen frigolit i bottnen ?

        I vilket fall så lät det som värsta mardrömmen.

        Stackare helt enkelt.
        Hoppas verkligen det ordnar sig med försäkringsbolaget Larry
        // drd

        Nu med ännu fler malar.......L046 igen

        Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
        Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #34
          Beklagar verkeligen
          Det är som du säger så länge det går bra satsar man allt och när katastrofen inträffa så blir det verkeligen katastrof.

          Kommentar

          • anli
            Användare
            • mars 2003
            • 3740

            #35
            Har själv, som en del vet, varit med om nåt liknade. Inte samma omfattning, bara en tredjedel av vattnet, men det räckte mer än väl.
            Otroligt sorgligt att läsa om ditt öde. Tyvärr är risken att hobbyn får sig en knäck efter en sådan händelse, själv tappade jag lusten en period men kom igen.
            Anders L

            Kommentar

            • Gäst

              #36
              Beklagar verkligen och hoppas att det reder ut sig med allt!

              mvh Lennart

              Kommentar

              • SOLO
                Användare
                • augusti 2004
                • 53

                #37
                Veeerkligen ledsamt att höra. Värsta mardrömmen man kan råka ut för. Man vill ju gärna ha en riktig "balja" men inte så kul om det händer som du råkade ut för.
                Själv så ringde jag och kollade med Länsförsäkringar där jag har husförsäkringen innan jag köpte mitt 960. Där hade dom ingen klasul vad gäller hemma-bygge eller köpe kar. men sen vet jag inte om det verkligen händer något. Vad har du för försäkringsbolag? Hoppas att allt verkligen löser sig och att du inte ger upp hoppet.
                3x200,480,960 SA&CA

                Kommentar

                • LN
                  Användare
                  • december 2004
                  • 4744

                  #38
                  Tack för ert stöd och er omtanke.
                  Tyvärr vet ja inte hur jag ska eller kan starta om.
                  Orsak till olyckan kan vi spåna i längre fram, men i verkligheten vet jag inte varför botten sprack.
                  Ja kommer att bifoga några bilder på förödelsen så snart ja kan.
                  Det konstiga är att det var sanden (ca:150 kg) ihop med krossat glas och fiskar som var det värsta. Inte vattnet i sig.
                  Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                  Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                  Kommentar

                  • bmwpower
                    Användare
                    • december 2002
                    • 1934

                    #39
                    vissa 1125liters av en tillverkare som inte tillverka akvarium längre vet jag hade problem med sina bottnar.
                    Men det kan ju vara att från spänningar i glaset till snedbelastning det gäller inte bara att kolla med vattenpass utan man får känna lite på vikten

                    Hoppas att du orka resa dig igen men med ett mindre kar

                    Kommentar

                    • Redbullen
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 734

                      #40
                      Ursprungligen postat av LN
                      Tack för ert stöd och er omtanke.
                      Tyvärr vet ja inte hur jag ska eller kan starta om.
                      Orsak till olyckan kan vi spåna i längre fram, men i verkligheten vet jag inte varför botten sprack.
                      Ja kommer att bifoga några bilder på förödelsen så snart ja kan.
                      Det konstiga är att det var sanden (ca:150 kg) ihop med krossat glas och fiskar som var det värsta. Inte vattnet i sig.
                      Ja det var ingen kul syn att möta när man klev in i rummet
                      En väldigt sjuk och något förkrossad LN och en muttrig Gozrob.

                      Det lilla jag känner LN så är han snart igång igen......Inte sant LN

                      Mvh Peter
                      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                      Kommentar

                      • drd
                        Användare
                        • december 2004
                        • 1112

                        #41
                        Ursprungligen postat av Redbullen
                        Ja det var ingen kul syn att möta när man klev in i rummet
                        En väldigt sjuk och något förkrossad LN och en muttrig Gozrob.

                        Det lilla jag känner LN så är han snart igång igen......Inte sant LN

                        Mvh Peter

                        Det finns ju 1400 liters kar så det e bara på hästen igen och köra !!
                        // drd

                        Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                        Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                        Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #42
                          Helt kommer man inte att lägga av.
                          Särskilt inte när man kommer hem till ett kar fyllt av nya yngel.
                          Bilden tagen för 5 min sedan en 130 litare med 20-60 idag frisimmande ancistrusyngel.
                          Syns faktiskt några på fram o bakrutan.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • drd
                            Användare
                            • december 2004
                            • 1112

                            #43
                            Skönt att höra Larry

                            Jag har fasat flera nätter då jag inbillat mig att det knakar i mitt gamla 375 lites i v-rummet men sen har jag insett att knakandet varit från parketten
                            // drd

                            Nu med ännu fler malar.......L046 igen

                            Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
                            Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500

                            Kommentar

                            • Redbullen
                              Användare
                              • februari 2005
                              • 734

                              #44
                              Ursprungligen postat av drd
                              Skönt att höra Larry

                              Jag har fasat flera nätter då jag inbillat mig att det knakar i mitt gamla 375 lites i v-rummet men sen har jag insett att knakandet varit från parketten
                              Jag har ett 375 som står snett här hemma
                              Men just idag orkar jag inte tömma det på vatten (ingen fisk i ännu) och fixa till karet...

                              LN : Multisarna lever och har tagit på sej en ny titel som Åkerman Grävskoperi
                              Är dock inte nöjd med filtersystemet, filterkammare med matta och ett innefilter med en filterpatron på.
                              Ändå är skiten grumligt som f*n efter en stund.
                              Ingen som har ett UV liggandes till lån

                              Eller om man kan få Robban att inhandla ett minde Flyval ytterfilter kanske

                              //Peter
                              http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                #45
                                Tur att du skrev multisar. Mina hade inte fått mat på några dagar.
                                DRD - fina discus du har. Har oxå börjat inbillat mig att mitt 540 knakar om nätterna.
                                Undrar vad försäkringsbolaget säger om två vattenskador??
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...