1125 liter akvarium under utveckling

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    Ursprungligen postat av Nüddlah
    Vad spelar det för roll med garanti på akvarium?
    Det spelar nog en ganska stor roll... Dom har kommit på det bästa sättet att sätta upp deras burkar och följer du det så ger dom 10års garanti eftersom att dom vet att det kommer att hålla, annars hade dom inte gjort det.

    1. Åleds akvarium med ställning och 10års försäkring.
    2. Noname burk med ställning helt utan garantier för samma pengar.

    Vilken burk hade du köpt?

    Det blir ju på nått sätt en måttstock på kvaliten och hållbarheten om nån ger 10års garanti.
    http://www.aquariumstockholm.se/

    Kommentar

    • Nüddlah
      Användare
      • januari 2007
      • 294

      Men med garanti låter det som att det gällerkaret, nu när du skrev försäkring så lät det helt annorlunda. Betyder det att dom står för skadorna i sammband med brott om man köper och installerar enligt deras föreskrifter men att det ändå pajar?

      Kommentar

      • Lutt
        Användare
        • oktober 2005
        • 1919

        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
        Men Torsten här på Ciklid har ett 1400 liters som inte har stagning under och hans tillverkare säger att det inte behövs. Så att allt man säger är relaterat till sina "egna" erfarenheter
        ----------------------------------------------------------------------------
        man kan göra saker på tre sätt

        1. klent stativ kompenserat med tjockt glas

        2. kraftig bänk med rätt underlag på rätt ställe och klent akvarium

        3. dålig bänk och klent akvarium = (som att dra ut sprinten i en handgranat och säga efter en sekund ha det håller fortfarande och jag sparade fyrahundrakronor och jag är bäst och kan allt för jag har ett akvarium)

        vänligen
        Christer
        trean var lite dålig om den riktades till någon....men den är ändå sann, men du vet efter att du dragit ur sprinten så sprängs den inte utan det är du själv som väljer när tiden är inne

        Kommentar

        • Guzrob
          Användare
          • oktober 2004
          • 389

          Säger bara en lite sak!

          Även om man har haft ett akvarie ståendes på samma plats i flera år och gjort precis enligt tillverkares föreskrifter så kan det tydligen spricka ändå.

          Fråga mig inte varför men jag vet!

          Så denna korkade diskutionen om handgranater och allt detta skitsnack och TRAMS tyckert jag är rätt trist faktist!
          :D:D:D:D

          Kommentar

          • Guzrob
            Användare
            • oktober 2004
            • 389

            Det jag menar är bara det att en olyka kan även drabba den bäste!

            Glöm inte det!
            :D:D:D:D

            Kommentar

            • Nüddlah
              Användare
              • januari 2007
              • 294



              Intressant länk. Länsförsäkringar verkar bäst om man ser till helheten. Men vid hemmabyggen så ställde dom krav på fackmannamässigt byggen, det kommenterade inte dom andra. Kan vara värt att spåna vidare på. =)

              Kommentar

              • deelay
                Användare
                • september 2002
                • 5394

                Ursprungligen postat av Guzrob
                Det jag menar är bara det att en olyka kan även drabba den bäste!

                Glöm inte det!
                Klart det kan det men det går ju att minimera riskerna. Spricker en burk så står den helt enkelt fel. Problemet är att förhållanden kan förändras med tiden en burk står någonstans, golvet kan sätta sig så att efter ett tag står inte burken längre korrekt! En annan sak angående att följa anvisningar... ger man 100 personer ett varsitt akvarium med tillbehör och anvisningar om hur det ska riggas så kommer man garanaterat att hitta ett gäng burkar som iaf står helt galet eftersom människan har den den underbara förmågan att tolka saker o ting efter sitt sätt att se på saker och ting.

                Ursprungligen postat av LN
                Vet inte om kommentaren i punkt 3 var riktad mot Torsten, Nüddlah eller mig men den kan du behålla för dig själv.
                Besservissrar finns överallt i vårt samhälle. Tråkigt att dom även dyker upp här då och då.
                Besservissrar stavas Besserwissrar =)=)=)
                http://www.aquariumstockholm.se/

                Kommentar

                • Guzrob
                  Användare
                  • oktober 2004
                  • 389

                  Ursprungligen postat av deelay
                  Klart det kan det men det går ju att minimera riskerna. Spricker en burk så står den helt enkelt fel. Problemet är att förhållanden kan förändras med tiden en burk står någonstans, golvet kan sätta sig så att efter ett tag står inte burken längre korrekt! En annan sak angående att följa anvisningar... ger man 100 personer ett varsitt akvarium med tillbehör och anvisningar om hur det ska riggas så kommer man garanaterat att hitta ett gäng burkar som iaf står helt galet eftersom människan har den den underbara förmågan att tolka saker o ting efter sitt sätt att se på saker och ting.
                  Jo visst kan du ha rätt, MEN i Larrys fall så är det inte kunskapen och nogranheten som är problemet. Det lovar jag.

                  Och det där med att ett kar står fel om det spricker låter lite galet..... Det kan ju faktist vara fel på glaset. eller?

                  Min svärfar hade ett 600L kar som small nu i veckan och där vet jag att det INTE stod fel. Har pratat med Åleds och de kan INTE svara på vad orsaken till varför det sprack. Skall se om jag kanske kan fixa en bild på sprickan så kan ni ju se och spekulera om varför det sprack.
                  :D:D:D:D

                  Kommentar

                  • Tony
                    Användare
                    • april 2002
                    • 4594

                    Det är ju så man börjar undra om inte jorden har högre dragningskraft på glas i Växjö än i övriga världen

                    Ett till kar som spruckit alltså?
                    Tony Englund

                    Kommentar

                    • Guzrob
                      Användare
                      • oktober 2004
                      • 389

                      Ursprungligen postat av Tony
                      Det är ju så man börjar undra om inte jorden har högre dragningskraft på glas i Växjö än i övriga världen

                      Ett till kar som spruckit alltså?
                      Sant men han bor inte riktigt i Växjö som tur är.....
                      :D:D:D:D

                      Kommentar

                      • LN
                        Användare
                        • december 2004
                        • 4744

                        Ursprungligen postat av deelay
                        Besservissrar stavas Besserwissrar =)=)=)
                        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...