Ursprungligen postat av deathdealer
Vi skrev självklart också ett brev och skickade med - vad det hela gick på minns jag inte men uppåt 10.000 kostade det garanterat.
Resultatet blev nära nog 0 nya medlemmar.
Varför kan man ju undra - jo det är väl helt enkelt som så att reklam hela tiden dimper hos affärerna så de har varken tid eller lust att lägga ner något arbete på detta.
Visst vissa affärer jobbar mycket med att värva medlemmar men det handlar om affärer där affärsinnehavarna har ett stort ciklidintresse - typ Christer på Akvarielagret, Robban på Akvarievalvet, Kent på Nols Ciklidhobby, Göran på Ciklidhuset etc. Dessa affärer stöder NCS även utan några speciella kampanjer.
Så vad gäller marknadsföring genom affärer tror jag på detta
1/ Stötta de ciklidaffärer som vi vet stöttar oss genom att skicka några extra CB till dom, som de kan dela ut till presumtiva medlemmar, samt ett antal inbetalningskort
2/ Om det finns några NCS-medlemmar som kan ta på sig att prata med en akvarieaffär på sin ort och få dem att sätta upp en NCS-affisch och ha några inbetlaningskort liggande så är det OK. För att detta skall vara meningsfullt krävs det dock sedan att medlemmen minst en gång i månaden besöker affären och plockar bort prylarna som hamnat framför affischen samt lägger ut nya medlemskort som försvunnit vid någon städning
Kommentera: