Djupa o intelligenta Fredag och Lördags diskussioner!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin
    Användare
    • maj 2005
    • 1554

    Ursprungligen postat av nils42
    Hej!
    Aj, aj , aj. Det låter inte gott.Själv har jag dykarutbildning och har dykt både här och där i världen.Då var min fråga en smula enfaldig om varför ha fiskar i en burk.
    Nils
    Ja, det är trist, det är många gånger när jag fiskat gös som jag önskat att jag kunde simma ner och se om det finns nån fisk i sjön.
    Små firrar trivs också bäst i stora akvarium!

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      Ursprungligen postat av nils42
      Hej!
      En annan fråga. Varför blir vi fisknördar aldrig riktigt kloka. Varför ska jag hålla mina firrar låsta i ett akvarium i stället för att de får simma där de hör hemma?
      Nej, jag har inte svaret men kan av och till fundera över mitt eget förstånd.
      Nils
      Den tanken tänker jag också ibland. Fast jag tänker också att vi akvarister kan bidra till att förstå fiskens beteende, leksätt, antal yngel, känslighet och så vidare. Eller för den delen att bevara den, om den pöl den fanns i en gång numera inte finns, eller för den delen om resten av populationen är uppäten av Nilaborre. Jag vet dock inte om jag tänker riktigt, har otroligt svårt att landa i dessa frågor. För övrigt gillar jag Tages ord: utan tvivel är man inte riktigt klok.

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Wilhelm
        Användare
        • april 2002
        • 9122

        Det är nu nästan ett halvår sedan någon "snackade i denna tråd. Tänkte återuppliva den.

        Sitter o mumsar i mig en Bretzel samt "handgjord" öl från min födelsestad.
        Riktiga ölflaskor som förr i tiden! Riktig skummkrona och källarsvalt! Det är en av livets höjdpunkter.
        Panten på flaskorna (12) + ölbacken som är hangjord är på 25€.

        Gott är det!
        mvh Wilhelm

        "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


        www.linkopings-akvarieforening.net/
        Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
        www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

        Kommentar

        • c90368
          Användare
          • september 2007
          • 890

          Vet inte om jag vågar

          Straffade väl nästan ut mig själv i vintras med dumma inlägg
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • joe
            Användare
            • juni 2006
            • 1451

            Ursprungligen postat av Wilhelm
            Det är nu nästan ett halvår sedan någon "snackade i denna tråd. Tänkte återuppliva den.

            Sitter o mumsar i mig en Bretzel samt "handgjord" öl från min födelsestad.
            Riktiga ölflaskor som förr i tiden! Riktig skummkrona och källarsvalt! Det är en av livets höjdpunkter.
            Panten på flaskorna (12) + ölbacken som är hangjord är på 25€.

            Gott är det!
            Det är vad jag kallar öl det - egen import antar jag...eller?

            Själv sitter jag och häckar vid datorn efter ett stort vattenbyte i mina kar...med lite rött...inte så illa det heller..och funderar på hur jag ska ha det framöver eller om det bara är sommaren som gör att jag tycker det är lite för lite tid för hobbyn - och om man inte sköter den, då ska man sluta eller hur!
            MVH - joe

            Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              Klart att du vågar c90 alltid kul me lite fart.

              Gött joe när man gjort lite nyttigheter i baljorna, hur går det för dina hästnosar???
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • Wilhelm
                Användare
                • april 2002
                • 9122

                Ursprungligen postat av c90368
                Vet inte om jag vågar

                Straffade väl nästan ut mig själv i vintras med dumma inlägg
                I dena tråd finns inga dumma inlägg! Bara intelligenta!
                mvh Wilhelm

                "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  Ursprungligen postat av joe
                  och om man inte sköter den, då ska man sluta eller hur!
                  Nejdå! Bara ta nya tag!
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • PatrikMalmo
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 4642

                    Ursprungligen postat av c90368
                    Vet inte om jag vågar

                    Straffade väl nästan ut mig själv i vintras med dumma inlägg
                    Tycker jag visst det att du ska våga. Man ger och man tar, i de flesta fall. Man ska heller inte straffa sig för hårt för någonting. Shoot!!

                    Själv har jag matat verkligt ordentligt, och är trötter efter en dags jobb. Ska jobba i morgon också, inte särdeles skoj. Detta med jobb är överreklamerat tror jag.

                    Börjar bli lite fason på lokalen, men den drar i helt andra riktningar än ciklider. Lurar på att lägga ner Malawi helt, det varken intresserar mig eller ger några pengar. Lite Tanganyika blir nog kvar, men det är enbart favvofirrarna. Eller ja, det blir Tanganyika_ciklider_ som ryker, finns en hel del annat skoj i sjön som känns intressant. Om Tysklandsresan blir av ska en del av plånkan reserveras för Afromastachembalus minsann. Åsså killis och räkor. Månne blir det en och annan öl också. Men jag lovar inget...

                    Hilsen,

                    /P
                    Ingen fisk har läst böckerna.

                    Kommentar

                    • Wilhelm
                      Användare
                      • april 2002
                      • 9122

                      En Afromastachembalus är säkert kul att ha i burken! Säkert lika kul som en lungfisk! De bara ligger där o glor! Kommer folk brukar jag visa hur farliga dom är. Stoppar ner håvskaftet några cm ovanfor käften på dom o sen smäller det till i håven, så den vibrerar och folket bara studsar bakåt och skriker uhj..!

                      Nu blir det en riktig öl igen! Ha de!
                      mvh Wilhelm

                      "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                      www.linkopings-akvarieforening.net/
                      Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                      www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                      Kommentar

                      • Jonas E
                        Användare
                        • februari 2003
                        • 2533

                        dagens ämne;
                        borde jag köpa mig en Ampeg ba115T basförstärkare med rör-preamp?
                        Utförlig produktinformation för Ampeg BA115T hos www.thomann.de


                        Och när jag ändå är igång funderar jag på den här basen;
                        Utförlig produktinformation för ESP LTD F155DX Dark S.T. Purple hos www.thomann.de


                        Det är nämnligen dags att göra av med pengarna som tjänats in under sommarlovet =P
                        /Jonas
                        540liter innehållandes 4st synodontis multipunctatus och en ancistrus

                        Kommentar

                        • c90368
                          Användare
                          • september 2007
                          • 890

                          Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                          Tycker jag visst det att du ska våga. Man ger och man tar, i de flesta fall. Man ska heller inte straffa sig för hårt för någonting. Shoot!!

                          /P
                          Det är skillnad på kritik och kritik!

                          När man blir informerad om att man har betett sig som en idiot på ett konstruktivt och intelligent sätt, så måste man faktiskt tänka två varv innan man knattrar på tangentbordet igen

                          Ska akta mig för att ha åsikter om, ja just det åsikter, i fortsättningen.
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • c90368
                            Användare
                            • september 2007
                            • 890

                            Hrmm, ja det är ju synd om tråden torkar ut som ett avlagt räkskal

                            Lite så här off topic tänkte jag fråga er där ute om ni märkt någon skillnad sedan Simontorps lade ner sin verksamhet i början av året?

                            Jag upplever det som att min lokala affär i Linköping numera har ett betydligt sämre sortiment av fiskar och av sämre kvalite!

                            Men det kan ju vara pga av sänkta ambitioner och inte ha något med Simontorps att göra!

                            Jag vet att Simontorps var deras första hands grossist förut.
                            Senast redigerad av c90368; 05 september 2009, 01:31.
                            http://www.youtube.com/user/c90368
                            /Maths

                            Kommentar

                            • Wilhelm
                              Användare
                              • april 2002
                              • 9122

                              Ett år o fem dagar sedan det skrevs i denne eminenta tråd!

                              Det firar jag idag med ordentligt öl och malawigin! Skål!
                              mvh Wilhelm

                              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                              www.linkopings-akvarieforening.net/
                              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                              Kommentar

                              • Alexander Ylipää
                                Användare
                                • oktober 2003
                                • 3615

                                Och jag laddar inför mitt arbetspass imorrn!
                                Mvh Alex

                                Kommentar

                                Arbetssätt...