Medlemslista på webben

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    Medlemslista på webben

    Jag har skapat en sida där alla medlemmar som betalt för 2013 är listade. Detta istället för forumtråden.

    Jag vill gärna ha återkoppling på om ni tycker jag ska fortsätta med detta eller ej?

    16
    Ja, i en forumtråd!
    43,75%
    7
    Ja, på egen sida!
    37,50%
    6
    Nej!
    18,75%
    3
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • DaRe
    NCS Medlem
    • september 2009
    • 22831

    #2
    Kan lägga till att tanken med sidan på länken ovan är att den utökas till att bli hela medlemslistan men att det indikeras vilka av dem som betalat samt att länken läggs till under medlemsmenyn här uppe!
    Klicka på bilden för större version

Namn: Skärmklipp.JPG
Visningar: 1
Storlek: 27,7 KB
ID: 683769

    Edit: Samt att jag skulle kunna komplettera den med stad och sortera på namn och stad kanske.
    Senast redigerad av DaRe; 21 januari 2013, 21:00.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • doohan
      NCS Medlem
      • augusti 2004
      • 1607

      #3
      Jag

      förstår inte varför ni publicerar denna lista? Är rätt säker på att alla vet om dom betalat eller ej. Jag står inte med och jag har INTE betalat. Jag ogillar starkt detta sätt att försöka utöva påtryckning på medlemmar att betala så fort som möjligt. Jag kommer inte heller att betala efter detta tilltag.

      Så du kan redan nu stryka mig som medlem.

      Vh Ronny Helsing

      Kommentar

      • DaRe
        NCS Medlem
        • september 2009
        • 22831

        #4
        Oj, tråkigt att det uppfattades så.

        Syftet med listan är helt enkelt att jag får en hel del mail med frågan ifall jag betalat samt att ett antal personer varje år betalar flera gånger. Så enda syftet är helt enkelt en service för att ge vetskap ifall betalningen inkommit och registrerats. hade jag velat pressa så hade jag väl listat alla som inte betalat ännu, hehe

        Och, syfte med denna tråd är just detta att få input om detta är något jag bör fortsätta med eller sluta med. Men som sagt ingen som helst mening att trycka på.

        Dock vill jag definitvt få alla att betala i början av året. Du anar inte vilket lager med gamla tidningar jag måste hålla i mitt hem för att hantera alla hundratals personersom betalar in senare under året. vi har väl c:a 150 pers som betalar efter CB2 Skickats ut. Det betyder att jag måste ha 300 tidningar hemma hos mig som sedan manuellt ska etiketteras med lappar jag skriver ut på min skrivare. Sedan ska dessa forslas till Akvarielagret samma dag som posten kommer och hämtar nästa nummer vilket gör att jag måste ta ledig en dag från jobbet.

        Dock denna lista har inget med det att göra!!!
        Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

        ///David
        Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • september 2009
          • 22831

          #5
          Fick faktiskt in en kille idag som betalat men som inte blivit registrerad.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • doohan
            NCS Medlem
            • augusti 2004
            • 1607

            #6
            Jag har för mig att om inte jag betalat i tid så får jag en påminnelse av dig eller annan ansvarig person. Betalar man en gång om året så brukar man vara väl medveten om man har betalat eller inte.

            Detta är min syn på detta, men det finns säkert dem som tycker att det är ok att skriva ut namn på dem som har betalat och ej betalat.

            Kommentar

            • Björnbusen
              Användare
              • januari 2012
              • 55

              #7
              Medlemslista på webben

              Jag tycker att det var bra att man kunde kontrollera att man var registrerad,jag hade ju slunkit igenom och var inte med på rätt ställe. Tack för listan Dare!

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • september 2009
                • 22831

                #8
                Jag lägger medvetet ut så mycket av användarnamn och inte namn för att inte det ska bli googleträffar om någon söker på era namn. I de flesta fall går det men ibland inte och då står namnet i listan.

                Men att göra listan är bara mer jobb för mig, att inte göra det är ju givetvis lättare

                Tidigare har vi skickat ett brev till de som inte betalat. I fjol kostade det runt 8000 SEK för föreningen med dessa påminnelsebrev. De gick ut i maj har jag för mig. Jag har sedan dess sökt upp mailadresser genom att söka upp mobilnummer till så många som möjligt och skicka ett mass SMS till alla via min privata mobil. Kostnaden var runt 1000 kronor för detta och jag fick då in 200 mailadresser. Jag har skrivit in dem i medlemsregistret så nu har vi mailadresser till runt 85% av medlemmarna. Det kan jag använda till påminnelse samt till att maila om någon betalat för mycket eller om jag fått tidning i retur. Så det underlättar helt klart.

                Jag är verkligen ledsen om medlemslistan uppfattas som påtryckning!

                Jag har skrivit ett nyhetsmail som skickas ut i slutet av denna vecka delvis innehållande en påminnelse om att betala. Det däremot är att betrakta som en påtryckning, hehe.
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • doohan
                  NCS Medlem
                  • augusti 2004
                  • 1607

                  #9
                  Jag är normalt en glad och lugn person. Detta kändes på gränsen till kränkande, Att maila medlemmarna eller skicka msg till dem via alla medlemmars egen in å utkorg är också gratis. Bra att du försöker minska ncs utgifter.

                  Kommentar

                  • DaRe
                    NCS Medlem
                    • september 2009
                    • 22831

                    #10
                    Sv: Medlemslista på webben

                    Oj det ber jag verkligen om ursäkt för.

                    Jag trodde inte någon skulle använda listan för att vem som saknades. Jag har själv ingen aning vem som saknas utom möjligen de som betalt medlemskap förra året men även en stor del av dessa är medlem något år men inget mer på några år sedan medlem igen. Det är ingen som förväntas betala medlemskapet år efter år det gör man som man vill med.
                    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                    ///David
                    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                    Kommentar

                    • Erik Österlund
                      Användare
                      • januari 2005
                      • 3788

                      #11
                      Ursprungligen postat av doohan
                      Jag är normalt en glad och lugn person. Detta kändes på gränsen till kränkande, Att maila medlemmarna eller skicka msg till dem via alla medlemmars egen in å utkorg är också gratis. Bra att du försöker minska ncs utgifter.
                      Frågan du får ställa till dig själv är vad som gjorde att du kände dig kränkt Jag tror ju knappast att andra medlemmar sitter och granskar vilka som betalat eller inte och sen hånar dom som inte gjort det . Jag tror heller inte styrelsen använder listan som påtryckningsmedel för att man ska betala, det är väl upp till var och en.

                      Jag personligen bryr mig inte ett skvatt om listan, bra att få bekrätelse på att betalningen nått fram men i övrigt känns inte listan direkt användnigsbar eller till någon nytta. Det andra alternativet till att få bekräftelse på att betalningen kommit fram är när man får årets första CB Eller inte då förstås och då kanske det blir mer jobb att reda ut betalningen än om man får bekräftelsen tidigare? Kanske skicka mail eller PM att betalningen gått fram, men det tar kanske ännu mer tid?

                      Kommentar

                      • doohan
                        NCS Medlem
                        • augusti 2004
                        • 1607

                        #12
                        Medlemslistor ska man vara försiktiga med att publicera. Jag upprepar mig då jag anser att ansvariga kan maila, sms,s påminnelser till dem som inte betalat. Har svårt att tänka mig att du inte förstår vad som kan uppfattas som kränkande med denna lista. Där framgår tydligt vilka som gjort "rät" för sig o vilka som inte gjort det. Mycket onödigt tycker jag. Dec-jan är dyra månader för många o vissa kanske måste vara sen då dom har stora utgifter dessa två månader. Att då få se en lista där alla kan se detta är knappast trevligt för dem som gärna är med men har det lite knapert.295skr är normalt sett ingen större belastning såvida det inte är unga studenter eller någon arbetslös eller liknande. I detta fall hade man kunnat fråga först innan man listar ut detta i forumet

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #13
                          nä nu överdriver du ronny. om det stod på en lista i bokstavsordning vem som inte betalat kunde jag hålla med dig så får inte ske............sen kommer ju alla se i mars april nångång de medlemmar som inte betalat för då försvinner ju deras medlemsikoner

                          jag bläddrade genom listan 3ggr för att hitta mig själv listan är ju så jävla rörig med olika färger och storlekar och ingen bokstavsordning så det är ju stört omöjligt att vara säker att man INTE hittar nån.

                          först ska man ju veta vem man letar efter och sen kolla om han är med på listan nej sån jävla tid det skulle ta för att kolla, det man möjligtvis kan se är namn man känner igen som har betalat men absolut inte de som inte är med det är ju stört omöjligt om man inte letar efter nån specifikt och varför skulle nån göra det, för mycket fritid??

                          Ursprungligen postat av doohan
                          Medlemslistor ska man vara försiktiga med att publicera. Jag upprepar mig då jag anser att ansvariga kan maila, sms,s påminnelser till dem som inte betalat. Har svårt att tänka mig att du inte förstår vad som kan uppfattas som kränkande med denna lista. Där framgår tydligt vilka som gjort "rät" för sig o vilka som inte gjort det. Mycket onödigt tycker jag. Dec-jan är dyra månader för många o vissa kanske måste vara sen då dom har stora utgifter dessa två månader. Att då få se en lista där alla kan se detta är knappast trevligt för dem som gärna är med men har det lite knapert.295skr är normalt sett ingen större belastning såvida det inte är unga studenter eller någon arbetslös eller liknande. I detta fall hade man kunnat fråga först innan man listar ut detta i forumet
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          Arbetssätt...